Toplam Kalite Yönetimi’nde Deming Döngüsü
24.08.2020
Sosyal Medya

Toplam Kalite Yönetimi’nde Deming Döngüsü

İşletmeler yeni bir çalışmaya başlarken, kalitenin sürekliğini sağlamak için iyileştirme gerektiğinde ve yeni işleyiş şekli geliştirmek istendiğinde Deming Döngüsü sistemini devreye sokuyor. Bu sayede iç iletişimde şeffaflık sağlanabiliyor, işleyiş esnasında oluşan aksiliklere anında müdahale edilebiliyor ve iş süreçlerinde verimlilik artırılıyor. Peki, Deming Döngüsü nedir, aşamaları nelerdir? Blog yazımızda Deming Döngüsü hakkında bilinmesi gerekenleri aktarıyoruz.

 

Yalın üretim felsefesinin önemli bir parçası olarak kabul edilen Deming Döngüsü, sürekli iyileştirmeyi göz önünde bulunduran bir metot olarak biliniyor. “İstatistiksel kalite kontrolün babası” olarak bilinen Walter Shewhart’ın 1939’da kaleme aldığı “Statistical Method From the Viewpoint of Quality Control” isimli kitabında belirttiği sürekli iyileştirme çabalarına dayanan döngü, Amerikalı istatistikçi Edwards Deming’in yaptığı değişikliklerle günümüzdeki halini almış.

 

 

Deming Döngüsü nedir?

“Ne yaptığını bir süreç olarak tanımlayamıyorsan, ne yaptığını bilmiyorsundur.” Dr. W. E. Deming’in bu sözü sürekli çabalamanın, yeni bilgiler edinmenin ve bu bilgileri strateji geliştirmek için kullanmanın gerekliliğine dayanan döngüyü ifade ediyor. Toplam Kalite Yönetimi’de kullanılan bir problem çözme tekniği olan Deming Döngüsü, dört aşamalı bir sürekli iyileştirme modülü olduğundan, aşamaların ilk harflerinden oluşan kısaltmayla “PUKÖ Döngüsü” olarak ifade ediliyor.

 

Deming Döngüsünün aşamaları

Deming Döngüsü; “Plan, Do, Check, Act" yani Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al aşamalarından oluşuyor. Bir üründeki kalite problemi farklı sebeplere dayanmakla birlikte, genellikle sorumlu yöneticiyi kaynak olarak işaret ediyor. Bu döngü sorumluların, kaliteyi yüksek seviyeye getirebilmeleri için karşılarına çıkan engelleri kaldırmalarını sağlıyor. PUKÖ Döngüsü unsurları imalat, yönetim ve diğer alanlarda sürekli iyileştirmeler için yaygın olarak kullanılıyor. Uygulama şu adımlardan oluşuyor:

  • Planla (Plan): Bu aşamada 4N+1K kuralı karşımıza çıkıyor. Temel endişelerin giderilmesi yeterli bilgi toplamakla mümkün oluyor. Bunun için de amacı belirleyip, mevcut durumu ve sebebi analiz etmek ve ayrıntılı bir uygulama planı hazırlamak gerekiyor. Bu doğrultuda şu soruların sorulması önem taşıyor: Temel sorun ne, hangi kaynaklara ihtiyaç var, kaynaklarımız neler, en iyi çözüm nedir, hedef nedir?
  • Uygula (Action): Bu aşamada yetkilendirilmiş kişiler, belirlenmiş yöntemleri izleyerek uygulamaya geçiyor, ilgili kişileri bilgilendiriyor ve sonuçları yakından takip edip kaydediyor.
  • Kontrol et (Check): PUKÖ döngüsünün kilit noktası olan bu aşamada "hedefe ulaşıldı” mı sorusuna yanıt aranıyor. Bunun için de olabilecek sapmalar kontrol ediliyor. 
  • Önlem al (Do): Döngünün son aşaması olan önlem aşaması olan önlem al aşamasında gerekli eğitim ve yönlendirme çalışmaları yapılarak kalıcı bir izleme sistemi kuruluyor.

Deming Döngüsü belirli bir süre gerektiriyor. Bu nedenle Deming Döngüsünü acil sorunların çözümünde kullanmak uygun olmayabiliyor.

 

İnsan kaynağını daha verimli yönetmenin yolu: İK Çözümü SAP SuccessFactors

SAP SuccessFactors, çalışan performansını en üst seviyeye çıkaracak kusursuz bir deneyim sağlıyor. İnnova’nın SAP alanındaki uzman kadrosu ile sunduğu SAP SuccessFactors çözümleri, doğru İK stratejilerinin etkin şekilde uygulanması ve iş sonuçlarına olumlu olarak etki etmesini sağlıyor. 

 

20 milyondan fazla kullanıcısıyla dünyadaki en büyük bulut platformlarından biri olan SAP SuccessFactors birlikte çalışma, işbirliği ve ölçümleme gibi başlıkları içeriyor. Bulut tabanlı uygulamalar arasında en fazla rağbet gören insan kaynakları yönetimine yönelik çalışmalarını sürdüren SAP’nin çözümü özlük yönetiminden, çalışan taleplerine kadar tüm süreçleri tamamen dijital ortamda yönetip zamandan ve nakitten tasarruf etmeye olanak tanıyor. 

 

SAP SuccessFactors; hızlı implementasyon, sektör standartlarında güvenlik, yılda 4 defa otomatik güncelleme gibi özelliklerle şirketler için büyük kolaylık sağlıyor. Donanım satın alımı, onarım, kiralama, bakım gerektirmeyen çözüm, değişen ihtiyaçlara göre ölçeklenebiliyor.

Öne Çıkan Yazılar
Oryantasyon nedir, amacı ve faydaları nelerdir?
Oryantasyon nedir, amacı ve faydaları nelerdir?
Şirketlerin işe alma sürecinde kritik bir yere sahip olan oryantasyon, çalışanların işe ve kuruma uyum sürecini hızlandırması...
13.07.2020
İK
Multidisipliner çalışanlar, işletmelere kazandırıyor
Multidisipliner çalışanlar, işletmelere kazandırıyor
Son dönemde iş hayatındaki yenilikçi yaklaşımlardan biri olan multidisipliner çalışma, yakın gelecekte her boyutta işletme...
9.07.2020
İK
Çalışma hayatında Japonların 5S taktiği
Çalışma hayatında Japonların 5S taktiği
Hemen her alanda kendilerine özgü uygulamaları bulunan Japonlar, disiplin ve istikrarı harmanladıkları çalışma düzeninde...
23.07.2020
İK
İşletmeler için Covid-19 sonrası “yeni normal” önerileri
İşletmeler için Covid-19 sonrası “yeni normal” önerileri
Alınan tedbirler meyvelerini vermeye başladı ve Türkiye’de “yeni normal” süreci nihayet başlıyor. Bu dönemde tekrar faaliyete...
8.05.2020
İK
Sürdürülebilir dünya için Yeşil Ofis
Sürdürülebilir dünya için: Yeşil Ofis
En büyük uluslararası organizasyonlardan ve devletlerden, sivil toplum örgütlerine, şirketlere ve bireylere kadar bu konuda...
11.08.2020
İK
İnsan Kaynağına Verilen Değerin En Önemli Göstergesi: Yan haklar
İnsan Kaynağına Verilen Değerin En Önemli Göstergesi: Yan haklar
Modern yönetim bilimcilere göre bir işletmenin başarısında etkili olan girdiler malzeme, makine, sermaye, insan ve yönetim...
17.07.2018
İK