İşletmeler için Covid-19 sonrası “yeni normal” önerileri
8.05.2020
Sosyal Medya

İşletmeler için Covid-19 sonrası “yeni normal” önerileri

Ülkemizde Covid-19’a karşı alınan tedbirler ne üst seviyede uygulandı ve Sağlık Bakanlığı’nın son açıklamalarına göre salgın kontrol altına alındı. Türkiye’nin koronavirüsle mücadelesinde ilk dönemi tamamlamasının ardından normalleşme sürecine girildi. Uzmanların açıklamaları, bundan sonraki süreçte de her şeyin eskisi gibi olmayacağı vurgulanıyor. “Yeni normal” olarak adlandırılan bu yakın gelecekte neler olacak; işletmeler Covid-19 salgınına göre nasıl şekillendirilecek? İşte, şirketler için Covid-19 sonrası yeni normal önerileri!

 

Alınan tedbirler meyvelerini vermeye başladı ve Türkiye’de “yeni normal” süreci nihayet başlıyor. Bu dönemde tekrar faaliyete başlayacak olan şirketler, asansörlerden çalışma alanlarına kadar pek çok alanda değişiklik yapmak durumunda. Peki bu süreçte işletme yöneticileri olarak neler yapmalısınız? 

 

Sosyal mesafeyi korumaya devam

Çalışma alanlarının büyük çoğunluğu açık ofislerden oluşuyor. Bu alanlarda 4-6 metrelik sosyal mesafenin sağlanması hayati önem taşıyor; fakat bunu sağlamak özellikle kalabalık ofisler için kolay olmayabilir. Bu nedenle ofise dönüşü kısmi olarak planlamalısınız. Kişisel çalışma alanları için seperasyon elemanlarını da kullanabilirsiniz. Ofis masaları arasındaki uzaklığı sosyal mesafeye göre düzenlemelisiniz. Uzaktan çalışmaya devam eden kullanıcıları proje yönetim araçlarıyla takip edebilirsiniz.

 

Covid-19 ekibi oluşturun

Ofise dönüş yapan çalışanların ve müşterilerin sağlığını ve güvenliğini en üst düzeye çıkarmak için özel bir ekip oluşturabilirsiniz. CEO veya üst düzey bir başka yöneticinin liderliğini yapacağı ekibin; hijyen ve temizlik konusunda gerekli çalışmaları yönetmekle, kurum içi ve kurum dışı iletişimi koordine etmekle, acil durum planını güncel tutmakla görevlendirilmesi salgınla mücadele için önem taşıyor. 

 

Ekip mesai başlangıcında ve sonrasında ateş ölçerle çalışanların sağlık durumunu kontrol edebilir. Yüksek ateş, öksürük, nefes darlığı gibi şikayetlerin olması durumunda ALO 184’ü aramalısınız. Hijyeni sağlamak için Covid 19 ekibini sensörlü musluk kullanımı, el yıkama afişleri, zemine yapıştırılacak sıra bekleme etiketleri, yoğunluk uyarı yazıları, hijyenik mendil ve dezenfektanlar, tuvaletlerin daha kısa aralıklarla temizlenmesi gibi çözümlerin sağlanmasıyla görevlendirebilirsiniz.

 

Toplantı salonlarında hassasiyet

Toplantı yapmak şu aralar pek olası görünmüyor. Mecburi durumlarda da ortamın havalandırılmasına dikkat etmek gerekiyor. Toplantı salonlarında hem yüzey hem hava hijyeni sağlayacak Ultraviyole C lambası kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra gözlük, maske ve eldiven gibi KKD’larınızı (Kişisel koruyucu donanım) kullanmayı unutmamalısınız. İmza atmanız gerekiyorsa sadece kendi kaleminizi kullanın. 

 

Yemek molalarında riski azaltın

Yemek molaları ve kısa molalar risk oluşturuyor. Bu nedenle sosyal mesafe kuralını yemekhanede sıra beklerken veya kısa sohbetlerde de uygulamak gerekiyor. Bunun yanı sıra tek kullanımlık bardak ve tabak kullanmak da faydalı olacaktır. Ayrıca içecek otomatlarını çalıştırmadan önce antibakteriyel sıvılarla temizleyerek bulaşma riskini azaltabilirsiniz. 

 

Asansörde de hijyen sağlanmalı

Zorunlu durumlar dışında asansör yerine merdiven kullanmalısınız. Asansör kullanmanız gerektiğinde de ters yönde (sırt sırta) durarak sosyal mesafeyi koruyabilirsiniz. Asansöre binerken koruyucu maske takmalı ve düğmelere ve kapı kollarına parmak uçlarıyla değil, dirseklerinizle temas etmelisiniz. Bu süreçte güvenli asansör kullanımı kadar asansörlerin havalandırma ve günlük periyodik temizliğinin yapılması da önem taşıyor. Bu noktada görevli kişinin asansörleri sabah saatlerinden mesai bitimine kadar 2–3 saat ara ile sabunlu su ile silerek temizlemesini sağlamalısınız.

 

İş yerinden ayrılırken de önlemler devam etmeli

Mesai bitiminde de elinizi 20 saniye yıkamalısınız. Mesai bitiminde ofisten ve binadan çıkarken de sosyal mesafeyi korumalısınız. İş yerinde giydiniz kıyafetleri sık sık 60-90 derecede yıkamalısınız.

 

 

İnnova İş Zekası çözümleri kullanın

İnnova’nın portföyünde bulunan ürün ve çözümlerden faydalanarak şirketinizi koronavirüs sonrası döneme daha rahat hazırlayabilirsiniz. Hazırladığımız "Her Zaman Güvende" sayfamızdan konuyla ilgili çözüm ömerilerimizi, ürünlerimizi ve etkinliklerimizi takip edebilirsiniz.

Termal takip ürünümüzle güvenli biçimde kişilerin kontrolünü sağlamanız mümkün. Ayrıca belirli alanlarda kişi sınırı uygulamak için de kişi sayma çözümümüzden faydalanmanız mümkün. Ultraviyole ile sterilizasyonla ilgili detayları da web sitemizden inceleyebilirsiniz. 

Öne Çıkan Yazılar
Oryantasyon nedir, amacı ve faydaları nelerdir?
Oryantasyon nedir, amacı ve faydaları nelerdir?
Şirketlerin işe alma sürecinde kritik bir yere sahip olan oryantasyon, çalışanların işe ve kuruma uyum sürecini hızlandırması...
13.07.2020
İK
Multidisipliner çalışanlar, işletmelere kazandırıyor
Multidisipliner çalışanlar, işletmelere kazandırıyor
Son dönemde iş hayatındaki yenilikçi yaklaşımlardan biri olan multidisipliner çalışma, yakın gelecekte her boyutta işletme...
9.07.2020
İK
Toplam Kalite Yönetimi’nde Deming Döngüsü
Toplam Kalite Yönetimi’nde Deming Döngüsü
İşletmeler yeni bir çalışmaya başlarken, kalitenin sürekliğini sağlamak için iyileştirme gerektiğinde ve yeni işleyiş şekli...
24.08.2020
İK
Çalışma hayatında Japonların 5S taktiği
Çalışma hayatında Japonların 5S taktiği
Hemen her alanda kendilerine özgü uygulamaları bulunan Japonlar, disiplin ve istikrarı harmanladıkları çalışma düzeninde...
23.07.2020
İK
Sürdürülebilir dünya için Yeşil Ofis
Sürdürülebilir dünya için: Yeşil Ofis
En büyük uluslararası organizasyonlardan ve devletlerden, sivil toplum örgütlerine, şirketlere ve bireylere kadar bu konuda...
11.08.2020
İK
İnsan Kaynağına Verilen Değerin En Önemli Göstergesi: Yan haklar
İnsan Kaynağına Verilen Değerin En Önemli Göstergesi: Yan haklar
Modern yönetim bilimcilere göre bir işletmenin başarısında etkili olan girdiler malzeme, makine, sermaye, insan ve yönetim...
17.07.2018
İK