Şirketlerde Satışları Artırmak İçin Oyunlaştırma Kullanın
16.10.2015
Sosyal Medya

Şirketlerde Satışları Artırmak İçin Oyunlaştırma Kullanın

Şirketlerde satışları artırmanın yolu satış ekibini oyunlaştırma yaklaşımıyla sosyal ve duygusal olarak motive etmekten geçiyor. Bunun sırrı ise çalışanları oyuna dâhil etmek: Gerçek hayatta oyunlaştırma tekniklerinden yararlanan kadroların yaratıcılığı ve sorun çözme becerileri gelişiyor.
 

Eğlenceli etkinliklerden kullanışlı bilgisayar ara yüzlerine, zihinsel ve fiziksel egzersizlerden ilgi çekici mesleki eğitim programlarına kadar birçok alanda, oyunlaştırma şirket içi iletişimi güçlendirerek işbirliğini geliştiriyor. Personelin bağlılık ve ödüllendirme programlarıyla motive edilmesi satış performansını yüzde 48 ve satışları yüzde 36 oranında artırıyor.
 

Genç ve dinamik kadrolar için şart
 

Mobil cihazların, mobil uygulamaların, kablosuz internet bağlantısı ve bulut bilişimin yaygınlaşmasıyla birlikte oyunlaştırma teknikleri de satış ve pazarlamanın ayrılmaz bir parçası oldu.
 

Gallup’un yaptığı son araştırmada ABD’deki çalışanların yüzde 70’inin işinden memnun olmadığı görülüyor ve bu da şirkette performansı düşürüyor. Öte yandan personeli motive eden oyunlaştırma teknikleri satış performansını yüzde 50’ye kadar artırıyor. Twitter ve Quora gibi büyük organizasyonlar, ideal satış ekibini kurmak için işe alım sürecinde oyunlaştırma kullanıyor.**
 

Satışları artırmak için en yararlı oyunlaştırma çözümleri

  • Hedef belirleyin: Oyunlaştırmayı verimli kullanmak için hedefinizi doğru seçmeniz gerekiyor. Örneğin müşteri bağlılığını geliştirerek orta vadede satışları artırmak ile viral tanıtım kampanyaları yoluyla sıcak satışlara yönelmek farklı hedefler. Satış ve pazarlama ekibinde oyunlaştırmadan verim almak için net planlama yapmak gerekiyor.
     
  • Katma değer yaratın: Oyunlaştırma tekniklerini uyguladığınız satış ekibinin zor bir şey başardığına inanması gerekiyor. Başarılarıyla kendini aşan ve kendini özel hisseden kadrolar şirkete yeni giren çalışanları da motive ediyor.
     
  • Ekosistem kurun: Birinci maddede oyunlaştırmanın amacını belirlediniz. Şimdi de bunu nasıl kullanacağınızı belirleyeceksiniz. Oyunlaştırma tekniklerini satışları artırma, personel deneyimini geliştirme, personel yönetimini kolaylaştırma, e-ticaret ve müşteri bağlılığı gibi alanlara uygulayabilirsiniz.
     
  • Basit ve pratik olun: Ön ofis uygulamaları kadar arka ofis uygulamalarını da optimize etmek gerekiyor. Oyunlaştırmadan yararlanarak yazılım ara yüzünü daha kullanışlı hale getirebilir ve satış ekibinin iş akışını hızlandırarak performansı artırabilirsiniz. Buna ek olarak eğlenceli bir puanlama ve ödüllendirme sistemi kadroların yeni yazılımları öğrenmesini kolaylaştıracaktır.
     
  • Paylaşım ve işbirliğini artırın: Bugün şirketler departmanlar arası iletişimi güçlendirmek için online işbirliği araçlarından yararlanıyor. Satış kadrolarının mesleki eğitim programlarındaki başarılarını paylaşmasını sağlayan özellikler çalışanların performansını artıracaktır.
     
  • Hızlı ödüllendirme: Satış kadrolarının küçük başarıların ardından sosyal statüyü geliştirecek şekilde anında ödüllendirilmesi performans artıran diğer bir oyunlaştırma çözümü. Örneğin aylık satış kotasını doldurmak ve mesleki eğitim sınavını geçmek gibi orta vadeli ödüller yerine, günlük satış kotasını aşmak ve ara sınavlarda yüksek not almak gibi başarıları ödüllendirebilirsiniz. Bu da satışlarda istikrarlı artış yakalamayı kolaylaştıracaktır.
     
  • Departman toplulukları: Oyunlaştırmanın şirket sosyal ağları, forumlar ve iletişim platformlarında kullanılması fikir paylaşımını teşvik ediyor. Bu da sorunların çözümünü kolaylaştırarak çalışanların satışa yönelik yeni fikirler geliştirmesine yardım ediyor.
     

Oyunlaştırmada dikkat edilmesi gereken noktalar

  • Oyuna değil, oyunlaştırma hedeflerine odaklanın: Asıl amacın satışları artırmak olduğuna dikkat edin.
  • Oyunlaştırmada hileye karşı tedbir alın: Böylece gerçek satış performansını ölçebilirsiniz.
  • Kısa vadeli ödüllerde aşırıya kaçmayın: Oyunlaştırma, çalışanları yorup performansını düşüren amansız bir yarışa dönüşmemeli (bilgisayar başında sabahlama sendromu).
     

Oyunlaştırma tekniklerinde yukarıdaki noktalara dikkat eden şirketler, sağlıklı bir rekabet ortamı yaratarak çalışanları motive ediyor ve müşteri bağlılığını geliştiriyor. Basit tekniklerden yazılım kodlamaya uzanan bir çizgide oyunlaştırma organizasyonların satış performansını artırıyor.
 

* Sales Effectiveness 2013: The Rise of #Gamification. (2013).
** State of the American Workplace, Employee Engagement Insights For U.S. Business Leaders. (2013).

 

Öne Çıkan Yazılar
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
İnternetten alışveriş yapmayı tercih edenler, ödeme adımında kredi kartı bilgilerini girerken CVV kodu ile karşılaşıyor....
6.07.2020
Fintek
Temassız Ödemeler Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Temassız Ödemeler Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Temassız ödeme yöntemi aslında uzun zamandır hayatımızın bir parçası durumunda. Öyle ki Türkiye, ilk temassız kredi kartını...
17.12.2018
Fintek
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Hakkında farklı görüşler sunulan dijital para birimleri merkez bankalarının, devletlerin ve büyük şirketlerin odağında. Başta...
14.07.2020
Fintek
PSD2 ve Açık Bankacılık dönemi başlıyor
PSD2 ve Açık Bankacılık dönemi başlıyor
Avrupa Birliği tarafından hazırlanan ikinci Ödeme Sistemleri Direktifi olan PSD2 ve Açık Bankacılık kavramları nedir, ödeme...
9.09.2020
Fintek
Bankacılıkta Dijital Dönüşüm
Bankacılıkta Dijital Dönüşüm
Bankacılıkta dijital dönüşüm rüzgarı ülkemiz bankacılık sektörünü de etkisine alarak, pek çok uygulama biçimini değişikliğine...
24.12.2018
Fintek
Organizasyonlarda kuşak karması ve iş hayatında kuşaklar
Organizasyonlarda kuşak karması ve iş hayatında kuşaklar
Bugünün iş ortamında beş farklı nesil ortak ekonomik ve ticari hedefler için yan yana çalışmak durumunda kalabiliyor. Hedef...
11.06.2020
Fintek