Ortak Banka Platformları şirketlerin finans yönetimini kolaylaştırıyor
26.05.2022
Sosyal Medya

Ortak Banka Platformları şirketlerin finans yönetimini kolaylaştırıyor

Finans ve bankacılık sektöründeki mevcut ürün ve hizmetlere yeni teknolojilerin entegre edilmesiyle birlikte, işletmelere büyük avantajlar sunan yeni çözümler de hayata geçmeye başladı. Bunlardan belki de en dikkat çekeni ise açık bankacılık konsepti ile geliştirilen ortak banka platformları oldu. Bankalar artık gerekli olan izni almak şartıyla müşterilerine ait tüm finansal bilgileri üçüncü taraf bir servis geliştirici ile paylaşabiliyorlar. Bu bilgilere erişim hakkı alan teknoloji firmaları da bankalar ile müşteriler arasında bir köprü görevi gören katma değerli ürün ve servisler geliştirme şansı yakalıyorlar.

Açık bankacılığın getirdiği bu büyük kolaylık sayesinde hayata geçirilen ortak banka platformları özellikle çok sayıda banka ile aynı anda çalışan işletmelerin yaşadığı finansal yönetim zorluklarını büyük ölçüde çözüyor. İşletmeler, ortak banka platformları sayesinde çalıştıkları her bankanın hesabını ayrı ayrı yönetmenin getirdiği iş yükünden kurtuluyor. 

Ortak Banka Platformları ile nakit akışı kontrol altında

Ortak banka platformu kullanan işletmeler tek bir ekranda tüm bankalardaki hesaplarını görebiliyor. Toplam gelir gider durumunun izlenmesi, para transferi yapılması, yaklaşan ödemelerin planlanması, kredi başvurusu, faturaların ödenmesi gibi çok geniş bir yelpazedeki bankacılık işlemleri son derece hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Farklı bankalardan kredi teklifleri anında alınabiliyor ve en uygun ödeme planı kolayca seçilebiliyor. Zamandan ve maliyetlerden tasarruf sağlayan ortak banka platformları, şirketlerin finans departmanın iş yükünü de azaltarak verimliliğin artmasına yardımcı oluyor.

Hız ve kolaylık bir arada

Bir bilgisayar ya da mobil cihaz aracılığıyla dünyanın her yerinden 7/24 erişilebilen ortak banka platformları işletmelere finansal yönetim esnekliği de getiriyor. Finans departmanı çalışanlarının her bir bankaya fiziksel ziyaretlerde bulunmasına ya da internet bankacılığı ile her birini tek tek yönetmeye çalışmasına gerek kalmıyor. Ayrıca gelişmiş raporlama özellikleri sayesinde işletmelerin finansal sağlığını izlemek, sorunları tespit edebilmek de kolaylaşıyor.

Finansal yönetim hata kabul etmez

Şirketlerin başına gelebilecek en kötü şeylerden biri finansal yönetim süreçlerindeki hatalardır. Gelişmiş özellikler sunabilen bir ortak banka platformu, hata riski taşıyan görevleri de üstlenebilir. Örneğin, bir para gönderme işlemi yaparken ya da bir ödeme alırken, müşteri ile para transferini otomatik olarak eşleştirebilen bir ortak banka platformu çözümü kullanmanız olası kayıt hatalarını da önleyecektir.

İyi bir ortak banka platformu nasıl olmalı?

Satın almayı düşündüğünüz ortak banka platformu, belirli görevleri otomatik olarak yapabilmesinin dışında, kullanmakta olduğunuz kurumsal sistemlerle entegre çalışabilmelidir. Muhasebe, kurumsal kaynak planlaması, müşteri ilişkileri yönetimi, tahsilat ve e-ticaret sistemlerinizle uyumlu çalışabilmesi ve gerçekleşen para transferlerini otomatik olarak bu sistemlere aktarabilmesi son derece önemlidir.

İnnova’dan anahtar teslim yerli çözüm: PayFlex OBP

Çok sayıda bankayla çalışan ve hesaplarını yönetmekte zorlanan işletmeler için İnnova tarafından geliştirilen PayFlex OBP (Ortak Banka Platformu), şirket içinde kullanılan CRM ve ERP yazılımlarının yanı sıra çevrimiçi mağazalara da entegre edilebilmesiyle öne çıkıyor.

Gelişmiş raporlama yetenekleri ile donatılmış olan PayFlex OBP’de istenilen tarih aralığında, istenilen müşteriye ait geçmişe dönük kayıtlara kolayca ulaşılabiliyor. Ayrıca seçilen her bir kurum ile gerçekleştirilen para transferleri de ayrı ayrı görüntülenebiliyor.

Tüm bankalardaki hesapların hem TL hem de döviz cinsinden görüntülenebildiği PayFlex OBP, muhasebe ve faturalama uygulamaları ile de bütünleşik olarak çalışabiliyor ve şirket hesapları arası para transferi de otomasyona bağlanabiliyor.

PayFlex’in esnek kullanıcı yönetimi sayesinde platformu kullanacak olan her bir çalışan için ayrı ayrı erişim izinleri tanımlanabiliyor. Böylece her çalışan sadece kendi alanı ile ilgili verileri görüntüleyebiliyor. Çalışanların yetkileri istenilen şekilde yapılandırılarak olası bir kötü niyetli kullanımdan kaynaklanabilecek güvenlik açıkları da önlenmiş oluyor. Ayrıca IP numarası kısıtlamaları, 256 bit SSL koruma protokolü ve HSM (Hardware Security Module) gibi modern güvenlik önlemleri sayesinde üst seviye güvenlik sağlanıyor. Platform içindeki tüm veriler de şifreli olarak saklanıyor.

Birden çok firmadan oluşan büyük holdinglerde hem genel finansal durum hem de her bir alt firmanın finansal durumu tek bir ekranda görüntülenebiliyor.