E-faturaya geçmek zor mudur
19.07.2022
Sosyal Medya

E-faturaya geçmek zor mudur?

Dijital dönüşüm çalışmalarına başlayan şirketlerin işlerini en çok kolaylaştıran ve operasyonlarına hız kazandıran uygulamaların başında e-faturaya geçiş yer alıyor. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 22 Ocak 2022 tarihinde yayımladığı 509 Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’ne göre; 2020 ve 2021 yılı brüt satışı 4 milyon TL, 2022 ve müteakip hesap dönemleri için 3 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin, 1 Temmuz 2022 tarihi itibariyle e-faturaya geçmesi gerekiyor. Muhasebe süreçlerini kolaylaştırması ve maliyetleri azaltması nedeniyle yasal olarak zorunlu olmayan pek çok işletme de gönüllü olarak e-faturaya geçiş yapıyor.

Orta ve küçük ölçekli işletmelere de büyük avantajlar sunan e-fatura uygulaması, kağıt ve baskı maliyetleri ile birlikte kargo masraflarını da sıfıra indiriyor. Birden çok fatura şablonu ile çalışmayı mümkün kılan e-fatura uygulamaları sayesinde gelen ve giden faturaların durumu anlık olarak kolayca izlenebiliyor. Ayrıca GİB’e yasal olarak yapılması gereken bildirimler de otomatik olarak gönderiliyor. Faturalama süreçlerindeki hataları da en aza indiren e-fatura uygulamaları, işletmelerin hali hazırda kullanmakta olduğu ERP sistemlerine de entegre bir şekilde çalışarak operasyonel süreçlerin yönetimini kolaylaştırıyor.  

Fatura kesen her işletmenin istediği zaman geçiş yapabileceği e-fatura uygulamasına ilk adımı atmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan e-fatura alanında “Özel Entegratörlük” izni olan firmalara başvuru yapılabiliyor. Böylece hem bir BT yatırımı yapmaya gerek kalmıyor hem de ihtiyaç halinde uzmanlardan yardım alınabiliyor. Özel Entegratörlük iznine sahip en yetkin çözüm sağlayıcı firmalardan olan İnnova, uçtan uca sunduğu e-fatura çözümüyle hem Maliye Bakanlığı standartlarına hem de uluslararası standartlara uygun e-fatura sistemine kısa sürede geçmenizi sağlıyor.

İnnova PayFlex e-Fatura ile dijital dönüşümünüzü hızlandırın

İnnova tarafından yerli kaynaklarla geliştirilen bulut tabanlı PayFlex e-Fatura çözümü için başvuruda bulunan işletmeler, gerekli belgelerin hazır olması halinde aynı gün içinde e-fatura kesmeye başlayabiliyor. Geçiş süreci tamamen İnnova’nın uzman ekibi tarafından yürütüldüğünden işletmelerin özel bir eğitim almasına ya da ek bir uzman personel istihdam etmesine de gerek kalmıyor.  

7/24 kesintisiz çalışma garantisi bulunan PayFlex e-Fatura çözümü, işletmeler ile GİB arasındaki tüm ilişkilerin tek bir noktadan yönetilebilmesini sağlıyor. Kesilen e-faturalar otomatik olarak arşivlendiği için ayrıca bir arşivleme sistemi kurmaya da gerek kalmıyor.

Yasal mevzuatta yapılan değişiklikler otomatik olarak PayFlex e-Fatura çözümüne yansıtılıyor. İşletmelerin bakım ya da güncelleme gibi herhangi bir işlem için zaman ve işgücü ayırmasına da gerek kalmıyor.

Fatura süreçleri otomatik hale geliyor

İşletmelerin kullanmakta oldukları ERP sistemlerini, Maliye Bakanlığı ve uluslararası e-fatura standartlarına uygun hale getiren PayFlex e-Fatura çözümü, Elektronik İmza Sunucusu ve Maliye Bakanlığı Gelirler İdaresi Başkanlığı (GİB) Posta Kutusu ile entegre bir şekilde çalışıyor. Bu sayede faturalarının alınması ve gönderilmesi işlemleri mevcut ERP sistemi ile bütünleşik olarak gerçekleştiriliyor.

Çok ofisli kurumlarda fatura verilerinin tek bir noktada birleşmesini sağlayan PayFlex e-Fatura çözümü, tedarikçi tarafının da faturalama işlemlerini kolaylaştırıyor. İş süreçlerinin hızlanmasını ve performansın artmasını sağlayan PayFlex e-Fatura çözümü sayesinde Maliye Bakanlığı’ndan bir talep gelmesi durumunda geçmişe dönük tüm faturalara anında erişilebiliyor.

Esnek bir API yapısına sahip olması sayesinde PayFlex e-Fatura çözümü birçok muhasebe programı ile entegre edilebiliyor.

Tüm standartlara tam uyumlu

Maliye Bakanlığı’na otomatik yasal fatura alışverişi sağlayan ve Maliye Bakanlığı e-Fatura standartlarına da uygun olan PayFlex e-Fatura çözümü, hem UBL’ye (Universal Business Language) hem de EFKS’ye (Elektronik Fatura Kayıt Sistemi) uyumlu çalışıyor.