Bankacılık sektöründeki yenilikler, finansal süreçleri yönetmeyi nasıl etkiliyor?
27.04.2021
Sosyal Medya

Bankacılık sektöründeki yenilikler, finansal süreçleri yönetmeyi nasıl etkiliyor?

İçinde bulunduğumuz 2021 yılı, bankacılık sektörü için çok hareketli başladı. Açık bankacılıktaki gelişmeler, dijital bankacılık lisansı ve digital onboarding, yani uzaktan müşteri edinimi ile ilgili atılan adımlar dolayısıyla, önümüzdeki günlerde finans dünyasında rekabet daha da kızışacak.

Bu yeniliklerin sektör için kısaca ne ifade ettiğine bakacak olursak, öncelikle açık bankacılıktaki gelişmelerden bahsetmekte fayda var. Açık bankacılık alanındaki uygulamaların hayata geçmesi ile bankalarda mevcut olan ödeme alışkanlıklarımız, kullandığımız krediler, aylık market harcamalarımız gibi finansal verilerimiz, iznimiz dahilinde üçüncü taraflarla paylaşılabilecek.

Verilerin üçüncü taraf firmalar ile paylaşılması, tüketicilerin menfaatine olan bir sürecin başlangıcı olacak. Bu yeni dönemde hem tüketiciler hem bankalar ile çalışan tüm firmalar en uygun finansal enstrümanlardan piyasadaki en yüksek oranlı mevduat faizine ya da en düşük kredi teklifine kadar kendileri için en iyi tekliflere çok daha kolay erişecekler. Bu da bankaları tüketicinin lehine bir rekabete sokacak.

Açık bankacılık ile başlayacak yeni dönemin tamamlayıcısı niteliğindeki dijital bankacılık lisansı konusundaki en güncel gelişme ise "Dijital (Şubesiz) Bankacılık lisanslamalarına (uygulamalarına) imkan sağlanacağı bilgisi” oldu. Bu gelişme de 12 Mart 2021 tarihinde açıklanan Ekonomi Reform Paketi ile hayatımıza girdi. Buna göre, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nda bazı değişiklikler ve düzenlemeler ile şubesiz olarak faaliyet gösterecek dijital bankacılık lisansı verilecek. Bu lisans ile mobil uygulamalar şubesiz bankacılık hizmetleri verebilecek. Özellikle fintech alanındaki girişimlerin, yeni duyurulan dijital bankacılık lisansına ilgi göstermesi bekleniyor. Tabii dijital bankacılık lisansı da açık bankacılığa paralel olarak finans dünyasında rekabetin tüketici lehine kızışmasını sağlayacak.

Digital onboarding ile şubeye gitme devri tamamen bitiyor

Bankacılık süreçlerinin hemen her adımını dijitale taşımayı başaran bankalar için digital onboarding ‘puzzle’ın son parçası’ diyebiliriz. Bankalar, yatırım şirketleri, e-cüzdan şirketleri, ödeme şirketleri ve diğer finans kuruluşları, bu gelişme ile artık şube olmadan yeni müşteri kazanabilecekler.

Kimlik doğrulama adımları barındıran banka “uzaktan müşteri edinimi modülü" ile müşteriler banka işlemlerini şubeye gitmeden tamamlayabilecekler. Dijital bankacılıkta dünyada öncü ülkeler arasında yer alan Türkiye, digital onboarding uygulamaları ile uzaktan müşteri edinimi konusunda hızlanarak bankacılık dışı birey oranını azaltabilir.

Bankacılık sektöründe yaşanan bu gelişmelerle birlikte önümüzdeki günlerde finansın her alanında yeni dikeyler karşımıza çıkacak. Bu durum hem tüketiciler hem şirketler için en uygun hizmete en hızlı şekilde erişebilmek açısından son derece önemli. Ancak her bir iş için farklı firmalardan hizmet alma kısmı, kafaları biraz karıştırabilir. Bu olası durum aslında önümüzdeki dönemde ihtiyacımız olan tüm finansal işlemleri tek bir yerden yönetme imkanı veren platformların değer kazanacağına da bir işaret.

Tüm banka hesaplarınızı tek bir yerden yönetmeniz mümkün

İnnova’nın PayFlex OBP (Ortak Banka Platformu) ürünü, çok sayıda bankayla çalışan ve hesaplarını yönetmekte zorlanan işletmeler için özel olarak geliştirilen bir uygulama. PayFlex OBP, zaman tasarrufu sağlamanın yanında, gelişmiş raporlama yeteneğiyle cari akışınızı kontrol etmenizi sağlıyor. Platformun sunduğu pek çok avantajın başında kolay yönetilebilmesi geliyor.

PayFlex OBP ile çok sayıda bankada bulunan hesaplarınızdaki akışı kolayca yönetmeniz mümkün. Çalıştığınız bankaların internet şubelerini tek bir ekrandan görebilme kolaylığı sunan çözüm ile ilgili personelinizin mesaisindeki önemli bir zaman kalemi ortadan kalkıyor. Dahası tüm bu avantajları güvenli bir şekilde kullanabiliyorsunuz. 7/24 çalışan sistem, kurumunuzda kullandığınız, başta CRM ve ERP olmak üzere farklı uygulamalara entegre olabilmesiyle de hesaplarınızdaki akışların otomasyona tabi olmasının yolunu açıyor. Dashboard üzerinde yöneticilere anlık olarak hesapları takip etme olanağı sunan platformun otomatik takip özelliği ise kullanıcı hatalarının önüne geçmeyi sağlıyor.

Öne Çıkan Yazılar
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Hakkında farklı görüşler sunulan dijital para birimleri merkez bankalarının, devletlerin ve büyük şirketlerin odağında. Başta...
14.07.2020
Fintek
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
İnternetten alışveriş yapmayı tercih edenler, ödeme adımında kredi kartı bilgilerini girerken CVV kodu ile karşılaşıyor....
6.07.2020
Fintek
Temassız Ödemeler Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Temassız Ödemeler Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Temassız ödeme yöntemi aslında uzun zamandır hayatımızın bir parçası durumunda. Öyle ki Türkiye, ilk temassız kredi kartını...
17.12.2018
Fintek
Sanal POS hata kodları ne anlama geliyor?
Sanal POS hata kodları ne anlama geliyor?
Fraud-kredi kontrol aksiyonu sayesinde sahte veya çalıntı kredi kartları tespit ediliyor ve olası dolandırıcılığın önüne...
30.07.2020
Fintek
Ödeme sistemleri rehberi
Ödeme sistemleri rehberi
Dijital ödeme sistemleri ve teknolojileri her geçen gün daha da yaygın kullanılıyor; yazımızda ödeme sistemi türleri ve konuya...
21.10.2020
Fintek
En doğru yol haritası: Finansal Fizibilite
En doğru yol haritası: Finansal Fizibilite
Yapılabilirlik çalışmaları olarak da bilinen fizibilite çalışmaları teknik, ekonomik ve finansal olmak üzere üç ana bölümden...
4.06.2020
Fintek