Alacaklarınızın yönetiminde teknolojinin gücünden faydalanın
27.05.2022
Sosyal Medya

Alacaklarınızın yönetiminde teknolojinin gücünden faydalanın

Çok sayıda düzenli ödeme yapan müşteriye sahip şirketler için tahsilatların başarı ile gerçekleştirilip gerçekleştirilemediğini takip etmek bazen içinden çıkılmaz bir iş yükü getirebiliyor. Şirketlerin finansal sağlığını doğrudan etkileyen nakit akışında meydana gelebilecek aksamaların getireceği maliyet yükü büyük problemlere neden olabiliyor. Bu nedenle tahsilatların ve özellikle sorunlu alacakların takibi konusunda teknolojinin gücünden faydalanmak işletmelere büyük avantajlar sağlıyor.

Ödeme zamanı geçmiş alacakların takibi ve tahsilatına özel olarak hazırlanmış teknolojik çözümler, özellikle abonelik modeliyle çalışan telekom operatörleri ve dijital servis sağlayıcısı gibi işletmelerin işini çok kolaylaştırıyor. Aynı zamanda elektrik, doğal gaz ve su dağıtım şirketleri de tahsilat yönetim servisleri sayesinde hem iş gücünden hem de zamandan büyük tasarruf sağlıyor.     

Sorunlu alacakların durumunu anlık olarak takip etme şansına sahip olan kurumlar, nakit akışlarını gözlemleyerek tahsilatların gerçekleşmesi için gerekli aksiyonları hızlı bir şekilde alabiliyor. Ayrıca yapay zekadan faydalanarak oluşturulan istatistik modelleri sayesinde, ileriye dönük yüksek doğruluk oranına sahip hedefler belirlemek de mümkün oluyor.

Tahsilat yönetimi neleri kapsar?

Alıcılar ile satıcılar arasında gerçekleşen alışverişin neticesinde ortaya çıkan alacak-borç ilişkisinde vadesi gelen ödemelerin zamanında gerçekleşebilmesi ve ödenmeyen borçlar için gerekli aksiyonların alınmasını içeren süreçlerin tamamı tahsilat yönetimi kapsamına giriyor.

Milyonlarca müşterinin tahsilat durumunu tek bir platform içinden kontrol edebilmeyi mümkün kılan tahsilat yönetim servisleri ile müşteriler istenilen şeklide kategorilere ayrılabiliyor ve gerçekleştirilen simülasyonlarla tahsilat başarı süreçlerinin iyileştirilmesi sağlanabiliyor.

Tahsilat planlaması nasıl yapılır?

Büyük ölçekli şirketlerin sağlıklı bir nakit akışına sahip olabilmesi için doğru bir planlama ile hareket etmesi önem taşıyor. Eğer abonelik sözleşmesine dayalı bir iş modeli varsa ödeme şartlarının net bir şekilde belirlenerek müşterilerin kolay anlayabileceği bir dille aktarılması gerekiyor. Fiziksel mağazalardan ya da e-ticaret sitelerinden yapılan satışlarda da ödeme planının hiçbir yanlış anlaşılmaya yer bırakmayacak şekilde müşterilere iletilmesi gerekiyor.

Taksitli satışlar ve düzenli ödemeler için hatırlatmaların belirli bir takvime bağlanması ve müşteri ile iletişim için alternatif kanalların etkin bir şekilde kullanılması tahsilat başarı oranını artıyor.

Vadesi gelmeden önce ödeme yapan müşteriler için çeşitli ödüller ya da indirimlerin sunulması da erken tahsilat sayısının artırılmasını sağlıyor.

Eğer işler yolunda gitmezse ve alacaklarınızın belirli bir bölümü gecikmeye düşerse bu durumdan şirketin mali durumunun nasıl etkilenebileceğinin de önceden hesaplanması gerekiyor. 

Sorunlu alacaklarınızı PayFlex SmartCollect ile takip edin

Büyük ölçekli kurumların sorunlu alacaklarını yönetmelerini kolaylaştırmak amacıyla İnnova tarafından geliştirilmiş olan PayFlex SmartCollect, yenilikçi ve sürdürülebilir bir çözüm sunuyor. Risk yönetim yazılımı sektörünün global liderlerinden GDS Link’in katkılarıyla yeniden şekillendirilen PayFlex SmartCollect ile herhangi bir ek ödeme yapmadan müşteri gruplarına özel segmentasyon, skor ve süreç tasarlama gibi gelişmiş özellikler kullanılabiliyor.

PayFlex SmartCollect, GDS Decision Engine üzerinden sunduğu otomatik müşteri segmentasyonu ve PMML (Predictive Model Markup Language) gibi yapay zekâ destekli analitik servisleriyle tahsilat başarısını artırıyor. PayFlex SmartCollect ile oluşturulan istatistik modeller sayesinde tahsilat süreçleri kolay ve hızlı bir şekilde yönetilebiliyor.

PayFlex SmartCollect’in ölçeklendirilebilen bir yapıya sahip olması farklı büyüklüklerdeki kurumlara kolayca uyarlanabilmesini sağlıyor. Holding ve grup şirketleri, bünyelerinde bulunan alt firmalara ait tahsilat yönetimlerini tek bir platformdan kontrol edebiliyor.

Tahsilat yönetimi süreçlerinde hem kurum içi hem de kurumlar arası entegrasyonu güvenli bir şekilde yürüten PayFlex SmartCollect, şirkete ait CRM sisteminin yanı sıra tahsilat ve tahakkuk sistemleri ile de veri alışverişinde bulunabiliyor. Bu sayede hangi müşterilerin yasal takibe gireceği belirlenerek ilgili sisteme konunun takibi için gerekli bilgiler aktarılabiliyor.

PayFlex SmartCollect kullanıcısı olmak isteyen şirketler İnnova’ya başvurmaları durumunda cihaz ve ekipman gereksinimleri, ağ kurulumu, sistem yönetim hizmeti ve operasyonel destek ihtiyaçları da karşılanarak anahtar teslim bir çözüm sunulmuş oluyor.