E-Ticaret Sitenizin Satışlarını Müşteri Sadakat Programları İle Artırın01Temmuz

E-Ticaret Sitenizin Satışlarını Müşteri Sadakat Programları İle Artırın

Evet, e-Ticaret sitenizi veya online mağazanızı açtınız, web sitenizi optimize ettiniz ve satışa yönelik faydalı dönüşüme hazırsınız. Satış grafiğinizi yükseltmeniz için, var olan anlık satışlarınıza ek olarak, müşterilerinizin geri gelmesini ve yeni ürünler satın almasını sağlamanız gerekiyor. İşte etkili sadakat programları burada devreye giriyor. Sadakat programları ile müşteriyi elde tutabilir, markanızı geliştirebilir ve farkınızı ortaya koyarak rekabetti ön plana çıkabilirsiniz.

E-ticaret sadakat programları üç ana hedefe odaklanıyor:

  • Sitenizden ilk kez alışveriş yapan müşterinin ikinci kez alışverişe gelmesini sağlamak
  • Mevcut müşteriyi daha pahalı bir ürün veya hizmeti satın almaya teşvik etmek
  • Pazarlama kampanyalarınızı optimize etmek ve müşteri deneyimini geliştirmek için müşterinin görüşlerini almak
     

Sadakat programlarının en zor yanı, bir yandan yeni müşteri kazanırken diğer yandan mevcut müşterileri elde tutmaktır. Belki her müşteri ikinci kez geldiğinde kâr oranı yüksek alışveriş yapmaz ama o müşteriyi kendinize bağladığınız zaman yıllarca sürümden kazanırsınız.

E-ticaret sadakat programı stratejileri

E-ticaret sitenizde sadakati ve faydalı dönüşümü artırmak için farklı stratejiler kullanabilirsiniz:

  • Kullanıcıları web sitelerinde yaptıkları işlemlere göre ödüllendiren bir puanlama sistemi kurgulayabilirsiniz.
  • Sitenizde vakit geçirmeyi pratik ve eğlenceli hale getiren oyunlaştırma tekniklerini uygulayabilirsiniz. (Swarm etiketlerine benzer müşteriler arası rekabet öğeleri vb.)
  • Toplanan puanlara göre müşterilerinizin ödüller, indirimler, ücretsiz ürünler, hediyeler kazanmasını sağlayabilirsiniz.
  • Hediye kartları, havayolu ücretsiz uçuş milleri, program yükseltmeleri gibi ek avantajlar sunabilirsiniz.
     

E-ticaret Sadakat Programlarından Beklentiniz Neler Olurdu?

Web siteniz için fikir almak istiyorsanız önce kendi müşteri deneyiminize bakın.
Herhangi bir e-ticaret sitesinden alışveriş yaptığınızda deneyiminiz nasıl oluyor ve neler olsa bu siteyi tekrar ziyaret edersiniz? Belki şunlar geçerli olabilir:

  • Ücretsiz seçeneklerle sizi yeni ürünler almaya teşvik eden bir sadakat programı
  • Üç alana bir bedava veya ikinci ürün indirimli gibi kampanya fırsatları
  • Kredi kartlarında bonus uygulaması, uçak biletlerinde ücretsiz mil kazanma fırsatı
  • Amazon.com’un yaptığı gibi ücretsiz sevkiyat veya ücretsiz Kindle e-kitapları kazanma
  • 1UP.com ve Swarm sosyal ağının yaptığı gibi topluluk üyelerini puanlayarak derecelendirme
  • Satın alma tercihlerinize göre size özel tekliflerin gösterilmesi
  • Sizi diğer kullanıcılardan ön plana çıkaracak şekilde, profil güncelleme, satın alma, yorum yapma, ve tavsiye etme gibi davranışlarınızın oyunlaştırma teknikleri ile daha eğlenceli hale getirilmesi

Bir e-Ticaret sadakat programına kayıt olmak ise artık çok daha kolay. Kullanıcılar bilgilerini girerler veya sosyal medya hesapları ile kayıt olabilirler. Kayıt yaptıklarında da ekstradan ödüllendirilebilirler.
 

Pazarlama kampanyalarının performansını artırıyor

Sadakat programları satışta istikrarı artırıyor ve marka deneyiminden memnun olan müşterilerin gönüllü marka elçisi olmasını sağlıyor.

  • Örneğin, müşterinin satın alma periyotlarını iyi takip ederek gelecek alışverişten önce kupon veya hatırlatma mesajı gönderebilirsiniz. Satın alma geçmişi için mobil ve sosyal CRM’den yararlanabilirsiniz.
  • Müşterileri ürün ve hizmetleriniz hakkında iyi bilgilendirip web sitenizi optimize ederek müşteri hizmetleri maliyetlerini azaltabilir, ayrıca ürün incelemelerini okumalarını sağlayabilirsiniz.
  • Viral kampanyalarla indirim, ödül ve hediye dağıtabilirsiniz. Mevcut müşterilerinizi teşvik ederek markanızı yakınları ve arkadaşlarıyla paylaşmalarını, böylece yeni müşteri getirmelerini sağlarsınız.

E-ticaret sadakat programları alışveriş kotası doldurmaktan ibaret değildir. Sadakati oyunlaştırma ile birlikte kullanarak interaktif online müşteri deneyimini geliştirebilir, etkileşimi artırabilirsiniz. Böylece ömür boyu müşteri kazanma şansınızı artırıp yeni müşteri edinme maliyetini de azaltırsınız.

Bütün İhtiyaçlara Cevap Veren Gelişmiş Bir Altyapı

 

İyi bir e-ticaret sadakat programı mevcut müşterileri elde tutarak ve yeni müşteriler kazanarak satışlarınız artırmanız için gereken bütün özelliklere sahiptir. Bu noktada katma değer sağlamaya odaklanmanız programın performansını ölçmenize ve artırmanıza yardımcı olur. Böylece müşterilerinizin tekrar tekrar geri gelerek alışveriş yapmasını sağlarsınız. e-Ticaret sitelerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak geliştirilmiş PayFlex Sadakat çözümleri bu noktada en iyi yol arkadaşınız olacaktır.