KOBİ’lerin dijital dönüşüm sürecini yönetmelerini sağlayan teknolojiler
3.06.2020
Sosyal Medya

KOBİ’lerin dijital dönüşüm sürecini yönetmelerini sağlayan teknolojiler

Şirketler için dijital dönüşümü sosyal medya ve web sitesi ile sınırlamak rekabette geri kalarak yarıştan düşmeye sebep oluyor. Peki, dijital dönüşüm süreçleri için hangi temel teknolojileri kullanmak gerekiyor?

 

“Ekonominin can damarı” olarak nitelendirilen KOBİ’ler için dijital dönüşüm faydaları saymakla bitmiyor. Elbette bu fayda sağlanması ve dijital dönüşümün yeni ufuklar açması için doğru araçları kullanmak gerekiyor. Her boyutta işletmenin trendleri takip etme yarışında olduğu günümüz koşullarında, KOBİ’lerin kullanabileceği dijital dönüşüm teknolojileri geniş bir yelpazede. Yapay zeka, big data (büyük veri), blockhain, bulut bilişim, kurumsal kaynak yönetimi gibi temel teknolojilerin yanında KOBİ’lerin dijital dünya ile barışmasını sağlayabilecek teknolojileri bu yazımızda derledik.

 

Bireysel ve kurumsal ajanda uygulamaları

Yakın geçmişe kadar çoğu şirketin müşterilerine verdiği en klasik hediye ajandaydı. Elbette yıl sonunda gelecek yılın ajandaları için matbaacılarla iletişime geçen firmalar halen var; fakat mobil uygulamalar ajandaların yerini aldı. Mobil çalışan profesyoneller, telefon ve tablet işletim sistemlerinde gömülü gelen takvim uygulamalarının yanı sıra özelleştirilebilen ajanda, takvim uygulamaları kullanıyor. Bu sayede maksimum motivasyonla düzenli olmak mümkün oluyor. Kurumsal olarak iş planlarının daha net görülmesi için de tüm çalışanlarınızın planlarını görebileceğiniz ajandalar kullanabilirsiniz. 

 

Görev yönetimi uygulamaları

Ajanda uygulamaları, görevlerin belirli periyotlarda planlanmasını sağlarken, görev yönetimi uygulamaları görevin kimin tarafından üstleneceğini ve hangi detayları içerdiğini görmeye olanak tanıyor. Planlı ve programlı çalışmanın iş verimliliği üzerindeki pozitif etkileri düşünüldüğünde görev yönetimi uygulamalarının önemi anlaşılıyor. PC ve mobil tabanlı çalışan uygulamalar bu anlamda işinizi kolaylaştıracaktır.

 

Bulut depolama

Dijital dönüşüm en hızlı olarak bulutta gerçekleşiyor. Artan verilerin ortaya çıkardığı veri depolama ve taşıma ihtiyacı bulut depolama hizmetleri sayesinde karşılanabiliyor. İnternet ve cihazlarla dahili depolamanın yetersizliği ve bulut depolamanın bilgiye kolay erişim, veri güvenliği gibi avantajları bulut depolamanın önemini ortaya koyuyor.

 

Video konferans uygulamaları

Dijital dönüşüm sürecinin önemli araçlarından biri de video konferans uygulamaları. Bağlantı hızlarının güçlenmesiyle iletişimin yeni bir boyut kazanması video konferans uygulamalarına ilgiyi artırıyor. Özellikle uzaktan çalışma yöntemini benimseyen iş profesyonelleri için vazgeçilmez olan video konferans uygulamaları, dünyanın her yerindeki kişilerle kolay iletişim kurmaya yardımcı oluyor.

 

Ödeme teknolojileri

Dijitalleşme nakitsiz toplum sürecini destekliyor. Temassız ödeme yapmayı mümkün kılan sanal POS, mobil cüzdan gibi finansal teknolojiler kullanılarak farklı ödeme alternatifleri sunulması müşteri ilişkilerini sağlamlaştırmada büyük rol oynuyor. İşinizde ödeme süreçleri yer alıyorsa, finans teknolojilerini mutlaka kullanmalısınız. 

 

CRM programı

CRM programları, dijital dönüşüm yatırımları yapmak için ilk tercih oluyor. Dijitali yakalamak, organizasyonun her alanını içinde barındıran etkili stratejiler geliştirmeyi gerektiriyor. CRM yazılımları, müşteriye temas edilen her noktada farklılaştırılmış hizmet vermek için kullanılıyor. CRM kullanan firmalar pek çok avantaj elde ediyor. CRM sistemleri sayesinde kurumsal hafıza oluşturmak, veri güvenliği sürecini yönetmek, ekip koordinasyonunu güçlendirmek, müşterileri kategorize ederek takip etmeyi sağlamak, iyi bir karar destek sistemine sahip olmak, çalışan motivasyonunu artırmak, müşteri memnuniyetini artırmak mümkün oluyor.

 

İnnova CRM çözümü ile iş süreçleri daha etkili

Müşterisini yakından tanıyan KOBİ’ler sundukları ürün ve hizmetlerle hedefine ulaşabiliyor. Türkiye pazarındaki 15 yıllık tecrübesiyle uzmanlığını harmanlayarak çözümler sunan İnnova, ileri teknolojiyle tasarlanan CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sayesinde kurumları hedeflerine ulaşmalarına bir adım daha yaklaştırıyor. Microsoft Dynamics 2015, Oracle Siebel CRM, SAP CRM, Oracle Sales Cloud gibi CRM çözümleri; müşteri memnuniyeti, otomatik süreçler, esneklik, uçtan uca yönetim anlayışı, kaynak ve zaman tasarrufu ve yüksek kazanç avantajları sağlıyor.

Öne Çıkan Yazılar
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Tarım sektörünün önemi küreselleşen ekonomik sistem, artan rekabet ve değişkenlik gösteren pazar şartlarının etkisiyle giderek...
28.08.2020
Dijital Dönüşüm
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişen teknolojilerle yenilikçilik kavramlarını bir araya getiriliyor ve yeni bir...
17.04.2020
Dijital Dönüşüm
Devlet dairesine gitmeden internetten yapılabilen işlemler
Devlet dairesine gitmeden internetten yapılabilen işlemler
Bilgi toplumunun yolu, dijitalleşen devletten geçiyor. Dijital dönüşüme yatırım yapan ülkelerde hem vatandaş, hem de devlet...
7.08.2020
Dijital Dönüşüm
İnternet dünyasına ilk adım: Web Hosting
İnternet dünyasına ilk adım: Web Hosting
Şirketlerin hızlı ve güvenli web sitesine sahip olması, rekabet ortamında avantaj elde etmelerini de sağlıyor. Son teknolojili...
19.08.2020
Dijital Dönüşüm
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Dijitalleşmenin tüm alanlarda hızını artırdığı günümüzde, endüstrinin yeni formu olarak nitelendirilen Endüstri 4.0 kavramı...
28.07.2020
Dijital Dönüşüm