İyi bir veri sanallaştırma çözümünde olması gerekenler
18.12.2020
Sosyal Medya

İyi bir veri sanallaştırma çözümünde olması gerekenler

Veri sanallaştırma çözümüne sahip uyarlanabilir bir veri mimarisiyle, işletmenizin dijital dönüşümü büyük bir ilerleme kaydedebilir.

Ancak veri odaklı iş yapan bir organizasyona dönüşmek kolay bir iş değildir; bunun için yeni dijital araçlar kullanmaya başlayarak bir gecede gerçekleşecek bir dönüşüm beklememek gerekir. Bu değişim, öncelikle tüm kurumu kapsayan farklı yaklaşımların bir araya geldiği bir strateji gerektirir.

Sıfır noktasından başlayanların, veri odaklı iş yapan bir kuruma dönüşmek için atmaları gereken ilk adım, organizasyon içerisindeki tüm veri tüketicilerinin gerçek zamanlı veriye kolay ve hızlı şekilde erişmesini sağlamaktır. Söz konusu bu kabiliyet mümkün kılındığında, kurumun bugüne kadar topladığı ve gelecekte toplayacağı tüm verilere katma değer sağlanmış olur. Şirket, bu sayede organizasyonunu optimize edebilir ve veri ışığında doğru kararlar alabilir. Bunun için sahip olunması gereken, veri sanallaştırma özelliğine sahip uyarlanabilir bir veri mimarisidir.

Veri sanallaştırma çözümü seçerken bunlara dikkat edin

Veri sanallaştırma teknolojisi, kurumun operasyonel sistemlerinde, bulutta, veri ambarlarında ya da göllerinde bulunan tüm verileri için bir kural modeli olarak çalışır. Teknoloji, sunduğu özelliklerle veri odaklı bir kurumun mihenk taşını oluşturur:

  1. Plansız raporlama

Veri sanallaştırma teknolojisinin en basit özelliklerinden olan plansız raporlama, bugün bile veri odaklı kurumlar için büyük faydalar sağlıyor. Örneğin, COVID-19 salgını gibi beklenmedik ve acil durumlarda oluşturulan raporlar, kurumların veri ışığında hızla karar alabilmelerini mümkün kılar. Bu sayede kararlar içgüdülerle değil, sorumlu ekiplerin farklı veri kaynaklarından hızla topladıkları bilgiler ışığında alınır.

  1. İstikrarlı veri temini

Çalışanlar veriye nereden ve ne zaman erişmek isterlerse istesinler, bu verilerin aynı veri tabanı üzerinden onlara temin edilebilmesi gerekir. Örneğin, basit bir elektronik tablo, özel bir panel veya Java uygulamasıyla görüntülenen tüm satış verileri istikrarlı olarak erişilebilir olmalıdır.

  1. 360 derece görünüm

Veri mimarisinin, müşteriler, üretim, satış ve benzeri tüm iş alanlarında çalışanlara 360 derece bir görünüm sunması gerekir. Bu yaklaşım, veri tüketicisinin yüzlerce çevrimiçi müşterinin kullandığı bir mobil uygulamada ya da yönetimin kullandığı basit bir elektronik tablo gibi birçok farklı durumda uygulanabilir.

  1. Merkezi veri yönetimi

Kurumlar veri yönetimi ve erişilebilirliği konusunda sıkı düzenlemelere tabi tutulurlar ve bu konuda hataya yer yoktur. Veri koruma yönergelerinin tek tek sistemlere, uygulamalara, veri tabanlarına ve raporlara uygulanması etkili bir yöntem değildir. Bunun yerine, tek bir merkezi sistem üzerinden devreye sokulmalıdırlar.

  1. Gecikmesiz veri erişilebilirliği

Bilginin gecikmesiz olarak ulaştırılması gereken veri tüketicilerinin sayısı ve çeşidi hızla artıyor. Bu nedenle, verileri bir veri tabanından diğerine kopyalayan geleneksel mimariler günümüzün dijital ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyor. Verileri farklı tüketicilere gerçek zamanlı olarak ulaştırma kabiliyetine sahip olan modern mimariler, gecikmeyi en aza indirger.

  1. Yeni teknolojilere adapte olabilme kabiliyeti

Son dönemde birçok yeni veri depolama ve gelişmiş analiz çözümü pazara giriş yaptı ve altyapılara entegre oldu. Bu devinim hız kesmeden devam ediyor. Esnek veri mimarilerine sahip olan kurumlar, yeni teknolojileri daha kolay ve hızlı şekilde sistemlerine entegre etme şansına sahipler.

  1. Açıklayıcı metaveriye erişim

Metaveri (üstveri), kurumun topladığı veriler hakkında bilgiye sahip olmasını ve veriyi en doğru şekilde yorumlamasını sağlar. Üstverileri depolamak ve yönetmek akıllıca bir hamle olsa da beraberinde birtakım zorluklar getirir. Bu zorlukların başında, tıpkı gerçek veriler gibi tüm veri tüketim noktalarına gerçek zamanlı olarak iletilmesi gelir. Üstveriye erişim ne kadar kolay olursa, kurum sistemleri de o kadar şeffaf bir hal alır.

Öne Çıkan Yazılar
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Tarım sektörünün önemi küreselleşen ekonomik sistem, artan rekabet ve değişkenlik gösteren pazar şartlarının etkisiyle giderek...
28.08.2020
Dijital Dönüşüm
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişen teknolojilerle yenilikçilik kavramlarını bir araya getiriliyor ve yeni bir...
17.04.2020
Dijital Dönüşüm
Kurumsal Hafıza Nedir, Nasıl Çalışır?
Kurumsal Hafıza Nedir, Nasıl Çalışır?
Kağıttan ekrana doğru hızla dijitalleşen belgeler ve iş süreçleri geleceğin kurumlarını şekillendiriyor. Belge ve süreç yönetimi...
29.02.2016
Dijital Dönüşüm
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Dijitalleşmenin tüm alanlarda hızını artırdığı günümüzde, endüstrinin yeni formu olarak nitelendirilen Endüstri 4.0 kavramı...
28.07.2020
Dijital Dönüşüm
Endüstri 4.0 ile Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Endüstri 4.0 İle Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Makinelerin kendi aralarında konuştuğu, üretimi insanların değil makinelerin organize ettiği Akıllı Fabrikalar ile üretimin...
13.07.2016
Dijital Dönüşüm