Güvenlik ve hizmet kalitesi standardının göstergesi: Güven Damgası
26.06.2020
Sosyal Medya

Güvenlik ve hizmet kalitesi standardının göstergesi: Güven Damgası

E-ticaret hacmi, internet penetrasyonunun ve internetten alışveriş yapma oranının artmasıyla paralel olarak artış gösteriyor. Veriler Türkiye'de e-ticaret hacminin yüzde 39 büyüyerek 83,1 milyar lira değerine ulaştığını ortaya koyuyor. Online alışverişi tercih etmeyenlerin geçerli nedeni ise güvensizlik. İşte bu noktada blog yazımızın konusunu oluşturan Güven Damgası devreye giriyor. 

 

Türkiye’deki ilk Güven Damgası alan siteler duyurusunun ardından online alışverişin perakendedeki payını artırmada etkili olacak Güven Damgası hakkında soru işaretleri oluştu. Sahtekârlıkla karşılaşılması olasılığının yüksek olduğu internet dünyasında online alışverişin avantajlarından güvenle yararlanmak isteyen kullanıcılar Güven Damgası nedir sorusuna yanıt ararken, e-ticaret sitesi sahipleri Güven Damgası zorunlu mu sorusuna yanıt arıyor.

 

Güven Damgası nedir, nereden alınır?

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) yaptığı araştırmaların online alışveriş yapan tüketicilerin 24.9’unun mağdur olduğunu ortaya koymasıyla 6 Haziran 2017 tarihinde Resmî Gazete’de ‘’Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ’’ yayımlandı. E-ticaret dünyasında adeta yeni bir kapı aralayan tebliğe göre hizmet sağlayıcının e-ticaret sitesinin ana sayfasında veya diğer sayfalarında yer alan Güven Damgası, “asgari güvenlik ve hizmet kalitesi standardı”nın varlığına işaret ediyor. 

 

Güven Damgası logosu taşıyan e-ticaret siteleri tebliğ uyarınca asgari şartlara sahip olduğunu, tüketici haklarını sağladığını ve güvenlik standardına uyduğunu ispat etmiş oluyor; fakat logo TOBB’un damga sahibi e-ticaret sitesine kefil olduğunu belirtmiyor. Sitelerde Güven Damgası logosunun bulunması tüm ürün veya hizmetlerin kaliteli olduğu anlamına da gelmiyor.

 

E-ticaret dünyasında güvenlik ve hizmet kalitesi standartlarının yükseltilmesi amacıyla oluşturulan Güven Damgası sistemi gönüllülük esasına göre işliyor. Bununla birlikte bilinçli tüketicilerin sorusuz, güvenli online alışveriş deneyimi için Güven Damgası bulunan e-ticaret sitelerini tercih etmesi e-ticaret sitesi sahipleri için sisteme dahil olmayı tercih değil zorunluluk haline getiriyor. E-ticaret siteleri, TOBB tarafından yetkilendirilen ve Güven Damgası Sağlayıcı (GDS) unvanına sahip firmalara www.guvendamgasi.org.tr üzerinden başvuruda bulunabiliyor.

 

 

Güven Damgası alma şartları nelerdir?

Online alışveriş hizmeti veren web siteleri Güven Damgası sızma testi yapmadan logoyu elde edemiyor. Güven Damgası’nı almadan önce ve her yıl bir defa yapılacak olan sızma testi simülasyonundaki aşamalar şöyle:

  • Dış ağ sızma testi
  • Web yazılımları Web Sunucu testleri
  • Kapsam Belirleme (Scope)
  • Bilgi Toplama (Reconnaissance, Discovery)
  • Keşif ve Tarama (Enumeration)
  • Zafiyet Taraması ve Analizi (Vulnerability Scanning)
  • İstismar Etme (Exploitation)
  • Yetki Yükseltme, Yayılma (Post Exploitation)
  • Bilgi, Döküman Toplama (Post Exploitation)
  • İzleri Temizleme (Clearing Tracks)
  • Raporlama (Reporting)

Güven Damgası almak isteyen e-ticaret sitelerinde tüm işlemlerin SSL ile gerçekleştirilmesi, satılan ürün veya hizmetle ilgili detaylı bilgilerin bulunması gerekiyor. Güven Damgası ücreti nedir sorusunun yanıtı ise işlem hacmi doğrultusunda değişkenlik gösteriyor. 0 - 20.000 arasında düşük işlem hacmi olan e-ticaret siteleri 3.000 TL + KDV ödüyor. 20.000 – 1 milyon arasında orta işlem hacmi olan e-ticaret siteleri 5.000 TL + KDV ödüyor. 1milyonun üzerinde işlem hacmi olan e-ticaret siteleri 15.000 TL + KDV ödüyor.

 

SAP S/4HANA ile yetkinliklerinizi artırın

Gerçek zamanlı bir ERP çözümü olan S/4HANA, kaynak yönetimini yeni bir boyuta taşıyor. Tüm iş süreçlerini tek bir kaynak altında toplayarak, değişen pazar koşullarında yeni fırsatları yakalayıp, farklılaşan taleplere yanıt vermek ve rekabette öne çıkabilme fırsatı elde etmek için inovatif ve çevik bir yapıya sahip olan S/4HANA çözümünü kullanabilirsiniz.

 

Yeni nesil veri tabanı ile daha hızlı kararlar almaya ve bellek içi sistemiyle gerçek zamanlı analitikleri izlemeye olanak tanıyan S/4HANA, rol bazlı arayüzler sayesinde, kullanıcı üretkenliğini artırıyor ve eğitim gereksinimlerini en aza indirmeyi sağlıyor. Gelişmiş SAP kullanıcı deneyimiyle üretkenliğinizi artırarak değişen iş modellerinizi en esnek şekilde yönetip süreçlere ve yeni trendlere kolayca ayak uydurabilirsiniz.

Öne Çıkan Yazılar
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Tarım sektörünün önemi küreselleşen ekonomik sistem, artan rekabet ve değişkenlik gösteren pazar şartlarının etkisiyle giderek...
28.08.2020
Dijital Dönüşüm
Devlet dairesine gitmeden internetten yapılabilen işlemler
Devlet dairesine gitmeden internetten yapılabilen işlemler
Bilgi toplumunun yolu, dijitalleşen devletten geçiyor. Dijital dönüşüme yatırım yapan ülkelerde hem vatandaş, hem de devlet...
7.08.2020
Dijital Dönüşüm
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişen teknolojilerle yenilikçilik kavramlarını bir araya getiriliyor ve yeni bir...
17.04.2020
Dijital Dönüşüm
İnternet dünyasına ilk adım: Web Hosting
İnternet dünyasına ilk adım: Web Hosting
Şirketlerin hızlı ve güvenli web sitesine sahip olması, rekabet ortamında avantaj elde etmelerini de sağlıyor. Son teknolojili...
19.08.2020
Dijital Dönüşüm
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Dijitalleşmenin tüm alanlarda hızını artırdığı günümüzde, endüstrinin yeni formu olarak nitelendirilen Endüstri 4.0 kavramı...
28.07.2020
Dijital Dönüşüm