E-biletleme ulaşım sektörü için ne avantajlar sağlıyor?
18.10.2021
Sosyal Medya

E-biletleme ulaşım sektörü için ne avantajlar sağlıyor?

Dijitalleşme, geleneksel kağıt biletlerin çağını bitiriyor. Akıllı telefonlar 2007'de yaygınlaşmaya başladığından bu yana, insanlar fiziksel öğelerin dijital alternatiflerini kullanma fikrini hızla benimsediler. Artık bir seyahate çıkmak istediğinizde, yerinizi ayırtmanız ve biletinizi almanız için mobil cihazınızın ekranına birkaç dokunuş yapmanız yeterli. Bu birkaç basit dokunuşla, taranmaya hazır e-biletiniz parmaklarınızın ucuna geliyor. Ancak e-biletlemenin faydaları bunlarla sınırlı değil. Kara, deniz ve hava yolu ile şehirlerarası ya da uluslararası yolcu taşımacılığı yapan şirketler, e-biletlemeyle hem kendi operasyonları hem de yolcuları için büyük avantajlar elde ediyor.

Seyahat biletlerinizi fiziksel olarak teslim almak veya check-in yapmak için beklemenin nasıl bir şey olduğunu hatırlıyor musunuz? Bir zamanların geleneksel biletleme süreçleri, yolcular kadar şirketler için de birçok zorluk içeriyordu. Kağıt biletlerin yazdırılması, paketlenmesi, gişelere, mekanlara ve mağazalara gönderilmesi gerekiyordu. Süreç maliyetli ve karmaşıktı, takip edilmesi efor gerektiriyordu. Üstelik, şirketler biletlerin kimin tarafından alındığına dair çok az şey biliyordu. E-biletler kullanıcı dostu ve veri odaklı doğaları, interaktif ve her an her yerden erişilebilir olmalarıyla işleri her iki taraf için de kolaylaştırdı.

E-biletlemenin avantajları

E-biletler hem şirketler hem de yolcular için süreci hiç olmadığı kadar kolay hale getirdi. E-biletlemenin bariz kağıt ile kırtasiye tasarrufu dışındaki avantajlarına ve şirketler için sunduğu katma değer yaratma potansiyeline yakından bakalım:

Daha kolay satın alma süreci

Bir ulaşım şirketi için yolcuları memnun etmenin ne kadar önemli olduğu su götürmez bir gerçektir. Rekabetin yüksek olduğu bu sektörde, insanların güvenli, konforlu ve hatta keyifli bir yolculuk deneyimi geçirmeleri, en ikna edici reklam türü olan kulaktan kulağa pazarlamanın meydana gelmesini sağlar. Ancak müşteri memnuniyeti yolculuktan çok önce, yolcu bilet almak istediği anda başlar. Bunun nedeni, günümüz tüketicilerinin hayatın her alanında sorunsuz çevrimiçi deneyimlere alışkın olmaları, her aşamada net ve şeffaf iletişim beklemeleridir. E-biletleme, bu beklentilerin doğal bir sonucu olarak dijital dönüşümün kapsamına girmiştir.

Yolcular biletlerini satın alır almaz, saniyeler içerisinde e-biletlerini içeren bir onay e-postası alır. Günümüzde herkesin bir akıllı telefonu olduğundan ya da en azından bir bağlantılı mobil cihaza erişimi bulunduğundan, yolcular bilet gişelerini ve biletlerini gittikleri her yere yanlarında taşırlar. Ancak bu kolaylık, çevrimiçi satın alma deneyiminin karmaşık olabilmesi için bir bahane değildir. Yolcuların işini olabildiğince kolaylaştırmak için çevrimiçi bilet gişenizi mümkün olduğunca basit tasarımlı, süreci ise kısa ve anlaşılır tutmalısınız.

Yolcular hakkında zengin veriler

E-biletler yolcular hakkında birçok veriye ulaşmanızı ve bunları analiz edebilmenizi mümkün kılar. Tüm yolcuların iletişim bilgilerine sahip olduğunuzda, rızaları üzerine onlarla iletişim kurabilirsiniz. Bu iletişimi, elektronik bilet satışı yaptığınız web siteniz veya mobil uygulamanızın yanı sıra, e-posta yoluyla da gerçekleştirebilirsiniz. Bu kabiliyet birçok ihtimali mümkün kılar. Yolculuktan önce beklentilerini duymak veya sonrasında yolculuk deneyimleri hakkındaki fikirlerini öğrenmek için yolcularınızla iletişime geçebilirsiniz.

E-biletleme, yolcu bilgilerinin dijital bir panel üzerinden görüntülenmesine olanak tanır. Veri analiziyle hangi yolcuların nerelere, ne sıklıkla ve genellikle ne zaman yolculuk ettiğini öğrenmeniz, daha etkili pazarlama çalışmaları gerçekleştirmeniz için ihtiyaç duyduğunuz içgörüleri sağladığı gibi, aynı zamanda belirli konumlara sefer sıklığını artırma ve azaltma gibi stratejik kararları da veri ışığında almanızı mümkün kılar. Yolcularınızın alışkanlık ve tercihlerine dair önemli verileri anlamak, tekliflerinizi daha cezbedici hale getirecek ince dokunuşlar yapmanıza da yardımcı olur.

Birebir iletişim

Yolcularınızla doğrudan iletişim kurarak hedefli kişisel pazarlama çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz. Örneğin, bir yolcunun sık sık yaptığı bir seyahate dair fırsatları ona sunmak, yalnızca bilet satmanızı değil aynı zamanda müşteri sadakatini de artırır.

Ziyaretçilerinizin iletişim tercihlerine ilişkin bilgi sahip olmanız ise tekliflerinizin gözden kaçmamasını sağlar. İletişim fırsatları yolculuk sona erdiğinde de devam eder. Gelecekteki yolculuk deneyiminin nasıl iyileştirilebileceği konusunda geri bildirim istemek için yolcularınıza anketler gönderebilirsiniz.

Son dakika bilet satışları

E-biletleme yolcu taşımacılığı yapan şirketler için daha kolay, hızlı, akıllı ve kârlı süreçleri mümkün kılar. E-biletler ayrıca son anda seyahate çıkmaya karar veren yolcular için geleneksel biletlemeye kıyasla çok daha kullanışlı ve etkilidir çünkü e-bilet sistemi herhangi bir anda sefer için tam olarak kaç biletin kaldığını takip eder ve zaman hassas fiyat değişiklikleri yapmanıza olanak tanır.

İnnova PayFlex e-Bilet ile daha verimli biletleme operasyonları

İnnova PayFlex e-Bilet, yolcu taşımacılığı yapan firmalar için özel olarak geliştirilmiş uçtan uca bir elektronik biletleme çözümüdür. 15 ülkeden yüzlerce kurum tarafından kullanılan PayFlex İnnova ürün ailesinin zengin entegrasyon özelliklerini taşıyan PayFlex e-Bilet, yolcu taşımacılığı yapan firmaların kurumsal kaynak planlama (ERP) yazılımlarıyla entegre çalışır.

Yerli ve milli elektronik biletleme çözümü, seyahat biletlerinin 415 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca gerçekleştirilen yasal düzenlemelere uygun oluşturulmasını, saklanmasını, raporlanmasını ve Gelir İdaresi Başkanlığına iletilmesini sağlar. PayFlex e-Bilet ile biletleme süreçlerini dijital ortama taşıyan şirketler maliyetten ve zamandan tasarruf eder. PayFlex e-Bilet ayrıca çevrimdışı dosya transferi, izleme ve görüntüleme, uyarı ve bildirimler iletebilme özellikleri içerir.

Öne Çıkan Yazılar
NFT nedir, nasıl yapılır ve satılır?
NFT nedir, nasıl yapılır ve alınır?
Son dönemde blok zinciri ve kripto paraların yükselişini NFT teknolojisi izledi, özellikle sanat eserlerinin yüksek fiyatlarla...
15.06.2021
Dijital Dönüşüm
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir?
Nesnelerin İnterneti, bilgi üretebilen ve internet üzerinden bunu paylaşabilen tüm bilgi işlem cihazlarını, mekanik ve dijital...
7.05.2021
Dijital Dönüşüm
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Tarım sektörünün önemi küreselleşen ekonomik sistem, artan rekabet ve değişkenlik gösteren pazar şartlarının etkisiyle giderek...
28.08.2020
Dijital Dönüşüm
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişen teknolojilerle yenilikçilik kavramlarını bir araya getiriliyor ve yeni bir...
17.04.2020
Dijital Dönüşüm
Endüstri 4.0 ile Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Endüstri 4.0 İle Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Makinelerin kendi aralarında konuştuğu, üretimi insanların değil makinelerin organize ettiği Akıllı Fabrikalar ile üretimin...
13.07.2016
Dijital Dönüşüm