CRM entegrasyonu ile daha güçlü müşteri ilişkileri
25.11.2021
Sosyal Medya

CRM entegrasyonu ile daha güçlü müşteri ilişkileri

CRM entegrasyonu, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) platformlarının verimliliğini artırmak için diğer üçüncü taraf kurumsal yazılımlara bağlanması sürecine verilen isimdir.

CRM, müşterilerle daha güçlü ve sağlıklı ilişkiler kurmak için benimsenen kurumsal bir pratiktir. Müşteri ilişkileri yönetimi günümüzde bu iş için özel olarak geliştirilen ve kurumların müşteri etkileşimlerini kolaylaştıran yazılımlarla gerçekleştirilir.

CRM entegrasyonu nedir?

CRM entegrasyonu, kurumların müşteri ilişkileri yönetimi veritabanlarına ulaşmak için halihazırda kurumsal süreçlerinde faydalandıkları diğer araçları kullanmalarına olanak tanır. Bu kabiliyet, üretkenliği ve bunun bir sonucu olarak müşteri memnuniyetini artırır.  CRM entegrasyonu, farklı arayüzlere ve çalışma prensiplerine sahip birden fazla kurumsal uygulamanın, birbirlerinin işleyişlerinden ve dilinden anlamadan sorunsuz bir biçimde iletişim kurmasıdır. Bu yaklaşım, kurumların sistemler arasında gerçek zamanlı bilgi aktarımı gerçekleştirmesini sağlar. Ancak entegrasyonun asıl faydası, müşteri deneyimini tüm kanallarda standarda bağlamasıdır.

CRM araçları, e-posta pazarlama çözümleriyle entegre bir şekilde CRM verilerini kullanarak e-posta pazarlama kampanyaları düzenlenmesine olanak tanır. CRM’i satış ve pazarlama otomasyonu çözümleriyle entegre etmek ise müşteri ilişkileri verilerinin bu kanallara da aktarılmasını sağlar. CRM araçlarının hangi çözümlerle entegre edildiğinde ne gibi faydalar sağladığına yazımızın ilerleyen bölümlerinde detaylı olarak değineceğiz. Ancak bu iki örnekten anlaşılabileceği üzere, CRM entegrasyonunun başlıca faydası müşterilere dair tek ve sürekli bir görünüm elde etmek, müşteri etkileşimlerinin takip edilebilirliğini artırmak ve satışları desteklemektir.

CRM entegrasyonuna neden ihtiyacınız var?

Entegrasyon, CRM sistemlerine anlamlı bilgiler oluşturma yeteneği kazandırır. Örneğin, CRM ile muhasebe yazılımını entegre etmek, sistemin şirketin finansal durumuna dair gerçek zamanlı veriye ulaşmasını sağlar. Sistem bu bilgi ışığında şirketin finansal durumunu iyileştirecek anlaşmaları ve potansiyel müşterileri belirleyebilir.

CRM entegrasyonunun en bariz faydası, kurumların müşterilerini daha iyi anlamalarını sağlayarak daha geçerli pazarlama stratejileri oluşturmalarını sağlamasıdır. 360 derece görüş olarak adlandırılan bu durum, kurumun müşterilerle tüm kanallar üzerinden gerçekleştirdiği etkileşimlerin kolaylıkla görülebilmesini, bunlar üzerinden üretilen anlamlı bilgilerin daha erişilebilir olmasını sağlar.

CRM entegrasyonu ayrıca satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri aktivitelerini kolaylaştırarak şirketlerin her müşteri etkileşiminin hakkını vermesine olanak tanır. Bu sayede pazarlama kampanyaları daha az kaynak ve daha yüksek kâr marjıyla hızla gerçekleştirilebilir.

CRM entegrasyonlarının kurumlara sağladığı genel faydaları şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Manuel veri girişi ihtiyacını ortadan kaldırır,
  • Sistemler arası veri paylaşımı müşteri etkileşimlerini iyileştirir,
  • Müşteri etkileşimlerine dair verileri tüm kanalları kapsayacak şekilde gözler önüne serer.

Farklı CRM entegrasyonları hangi avantajları sağlar?

Bugünlerde en sık tercih edilen CRM entegrasyonları e-posta pazarlama, aday müşteri yönetimi, web sitesi ve sosyal medya şeklinde sıralanıyor. Ancak seçenekler bunlarla sınırlı değil; müşteri ilişkileri yönetimi entegrasyonu birçok farklı iş sürecini hızlandırmak ve üretkenliği artırmak için uygulanabilir.

CRM için göz önünde bulundurmanız gereken entegrasyonların listesini aşağıda görebilirsiniz. Bu entegrasyonlar, CRM sisteminizi çok daha verimli hale getirmenize yardımcı olacak:

E-posta entegrasyonu

E-posta CRM entegrasyonu, kullanıcıların CRM tarafından segmentlere ayrılmış müşterilere kişiselleştirilmiş e-postalar göndermesini kolaylaştırır. CRM araçları, potansiyel müşterilerinizin markanızla etkileşimde kalmasını sağlayan e-posta pazarlama kampanyalarına da destek olur. Bu entegrasyon ayrıca belirli bir işlem yapıldığında veya bir kriter karşılandığında gönderilecek e-postaların otomasyona bağlanmasını sağlar. CRM, iş akışının her aşamasında satış temsilcileri ve müşteriler arasındaki iletişim için yönergeler belirlemenize de olanak tanır.

Takvim entegrasyonu

CRM aracınızı takvimlerle entegre ederek zaman kazanabilir ve randevu deneyimini optimize edebilirsiniz. CRM takvim entegrasyonu, tüm görevlerinize ve randevu planlarınıza tek çatıdan erişmenizi sağlar. Bu, randevuları görevlerle eşleştirmeyi ve bunları ekip üyelerine atamayı kolaylaştırır.

Web sitesi entegrasyonu

Web sitesi entegrasyonları CRM sistemlerinin önemli bir parçasıdır. Bu entegrasyon CRM aracının doğrudan web sitenizle etkileşime girmesine, e-posta adresleri ve en çok zaman geçirdikleri sayfalar da dahil olmak üzere site ziyaretçileriniz hakkında bilgi toplamasına olanak tanır. Haklarında daha fazla bilgiye sahip olduğunuz bu ziyaretçilere özelliklerine ve tercihlerine göre doğru zamanda kişiselleştirilmiş e-postalar ve bültenler gönderebilirsiniz. Müşteri adayı puanlaması ve teklifler için verileri CRM aracına aktarabilirsiniz.

Sosyal medya entegrasyonu

CRM aracını Twitter ve LinkedIn gibi sosyal medya platformlarıyla entegre etmek, hedef kitlenin gelişmeler, en son ürünler ve teklifler hakkında bilgilendirilmesini kolaylaştırır. Sosyal medya ile entegrasyon, potansiyel ve mevcut müşterileriniz hakkında veri toplamanıza yardımcı olabilir. Markanızla etkileşime geçen sosyal medya kullanıcılarını otomatik olarak takip etmeye başlayabilirsiniz.

E-ticaret entegrasyonu

CRM yazılımı tüketicilerin e-ticaret sitelerindeki davranışlarını öğrenebilir, analiz edebilir ve raporlayabilir. Bu bilgiler iyi bir müşteri deneyimi yaratmak için kılavuz olarak kullanılabilir. CRM aracı ayrıca e-ticaret entegrasyonu ile sipariş alabilir ve faturalama süreçlerini otomasyona bağlayabilir. Bu süreç de otomasyona bağlanmış pazarlama iş akışlarına bağlanabilir. E-ticaret sitenizden ürün satın alan veya ürünleri inceleyen müşterilere yaptıkları işlemle alakalı kişiselleştirilmiş e-postalar veya SMS’ler gönderilebilir.

ERP entegrasyonu

CRM’in kurumsal kaynak planlama (ERP) yazılımlarıyla entegre edilmesi, CRM verilerinin ERP sistemindeki müşteri ve ürün bilgileriyle birleştirilmesini mümkün kılar. CRM ERP entegrasyonu, CRM verilerinin doğruluğunu iyileştirir, uygulama maliyetlerini azaltır, sistem ve süreç verimliliğini artırır. Kurumsal kaynak planlama sisteminiz ile CRM yazılımını entegre ettiğinizde, CRM verileri otomatik olarak ERP sisteminizde görünür. Bu entegrasyon, daha hızlı ve kolay bir şekilde anlamlı içgörüler elde etmenize yardımcı olur. Böylece müşterilerle ilgili önemli ayrıntıları kolaylıkla görebilirsiniz. İki yönlü bir CRM ERP entegrasyonu, bir sistemde yapılan değişiklikleri diğerinde de görünür kılar. İki sistem arasında veri aktarımı sorunsuz gerçekleşir. Bu size hem zaman kazandırır hem de iş verimliliğinizi artırır. Ancak veri güvenliği nedeniyle bazı operasyonlarda tek yönlü entegrasyonunun tercih edilmesi gerektiğini belirtmekte fayda var.

Pazarlama entegrasyonu

CRM ve pazarlama araçlarının entegrasyonu daha iyi müşteri deneyimlerini mümkün kılar. CRM entegrasyonu, pazarlama ile satışlar arasında daha sorunsuz ve hızlı bağlantı kurar. Ayrıca pazarlamacılara mevcut ve potansiyel müşteriler hakkında en güncel bilgileri sağlar. Entegrasyon sayesinde, CRM verileri pazarlama otomasyonu yazılımı tarafından kampanyalarda kullanılabilir. Bu avantaj, pazarlamacıların daha yüksek potansiyele sahip müşterileri belirlemesini sağlar. Ayrıca pazarlamacıların satış için önemli müşteri etkileşimlerini belirleyerek daha yüksek değerli müşteri yolculuk haritaları oluşturmasına da yardımcı olur.

Yapay zeka entegrasyonu

Pazarlamacılar yapay zeka entegrasyonu sayesinde mevcut ve potansiyel müşterilerin davranışı hakkında daha derin ve kapsamlı bir anlayış kazanır. Bu kazanım, entegre müşteri adayı puanlama sistemlerinin otomatik olarak gerçekleştirdiği müşteri adayı puanlamalarıyla elde edilir. Müşteri adayları, ilgi alanlarına ve şirketinizin web sitesi, e-postaları, blogları, mobil uygulaması, telefon hatları ve sosyal medyasıyla olan önceki etkileşimlerine göre puanlanır. Pazarlama jargonunda buna müşteri takibi adı verilir. Sisteme yeni müşteri adayları eklendiğinde veya potansiyel müşterilerden birinin davranışları değiştiğinde, AI destekli CRM yazılımı gerçek zamanlı puanlama tahmini yapar ve söz konusu müşteriler için en iyi pazarlama erişiminin hangisi olduğunu belirlemek adına tüm verileri analiz eder.

Öne Çıkan Yazılar
NFT nedir, nasıl yapılır ve satılır?
NFT nedir, nasıl yapılır ve alınır?
Son dönemde blok zinciri ve kripto paraların yükselişini NFT teknolojisi izledi, özellikle sanat eserlerinin yüksek fiyatlarla...
15.06.2021
Dijital Dönüşüm
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir?
Nesnelerin İnterneti, bilgi üretebilen ve internet üzerinden bunu paylaşabilen tüm bilgi işlem cihazlarını, mekanik ve dijital...
7.05.2021
Dijital Dönüşüm
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Tarım sektörünün önemi küreselleşen ekonomik sistem, artan rekabet ve değişkenlik gösteren pazar şartlarının etkisiyle giderek...
28.08.2020
Dijital Dönüşüm
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişen teknolojilerle yenilikçilik kavramlarını bir araya getiriliyor ve yeni bir...
17.04.2020
Dijital Dönüşüm
Endüstri 4.0 ile Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Endüstri 4.0 İle Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Makinelerin kendi aralarında konuştuğu, üretimi insanların değil makinelerin organize ettiği Akıllı Fabrikalar ile üretimin...
13.07.2016
Dijital Dönüşüm