IOCC ile THY’nin hedefi, dünyanın en iyi 3 operasyon merkezinden birine sahip olmak
En Yoğun Dönemde Devrede
Entegre Operasyon Kontrol Merkezi’nin (IOCC) yeni altyapısı, THY ve İnnova proje ekiplerinin özverili çalışmaları sayesinde 140 gün gibi rekor bir sürede başarıyla tamamlandı. İnnova bu projede, diğer tüm özel yazılım geliştirme projelerinde olduğu gibi THY’ye; analiz, çözüm tasarımı, kod geliştirme, test, teknik danışmanlık ve proje yönetimi hizmetlerini sundu. 140 günlük süreç sonunda Entegre Operasyon Kontrol Merkezi (IOCC) bünyesinde kullanılacak OpSys portalı, THY’nin günlük uçuş sayısının 1.350’lere ulaştığı yaz dönemine yetişti. Devreye alınan sistem ile operasyon kontrol merkezini oluşturan tüm birimler çok daha kolay haberleşebilir hale geldi, operasyonel süreçlerdeki verim arttı.
İstasyon / Ünite Talep Yönetimi
Tüm istasyonlar, yapılması gereken değişiklikleri bu ekranlardan giriş yapıyor. Bu ekranlara girilen talepler operasyon kontrol merkezine düşüyor ve değerlendiriliyor. Gerekli görülen talepler için gerekli aksiyonlar alınıyor.
Vardiya Notu Yönetimi
Bir önceki vardiyadan bir sonrakine aktarılan notlar, Vardiya Notu Yönetimi özelliği ile dijital ortama taşınarak hata riski asgari düzeye indirildi.
Sefere Açma - Kapama İşlemleri
Sefere Açma/Kapama özelliği sayesinde uçakların sefere çıkma ve çıkmama durumları otomatik olarak takip ediliyor. Örneğin, sistem onarımı/bakımı tamamlanan bir uçağın zaman kaybetmeden sefere alınmasını ve bilet satışlarının başlamasını sağlayabiliyor.
Meydan Otorizasyonu
Meydan otorizasyon talepleri ve bu taleplerle ilişkili formların oluşturulması ve onaylanması süreçleri Meydan Otorizasyonu uygulaması üzerinden yürütülüyor.