- ÇÖZÜM : Kasa Sıra Sistemi

- SEKTÖR : Alışveriş

Koton Kasa Sıra Sistemi Projesi


Türkiye’nin tekstil devlerinden Koton, İnnova’nın kapsamlı Kasa Sıra Sistemi çözümleri ile daha yüksek müşteri memnuniyeti sağlıyor..
 

İstanbul merkezli ‘fast fashion’ mağazalar zinciri Koton, bugün 213’ü  yurtdışında,  304’ü yurtiçinde olmak üzere  517 mağazada, dünya genelinde ise 800’den fazla satış noktasında hizmet veriyor. Bu yıl, 30. yaşını kutlayan marka, 2023’te 5 kıtaya ayak basmış global bir hızlı moda markası olmayı hedefliyor. AVM Yatırımcıları Derneği’nin araştırmasında 6 yıl üst üste “En beğenilen ve en çok tercih edilen kadın giyim markası” seçilen Koton, 27 ülkede, 10 binden fazla çalışanı ve 220 kişiden oluşan tasarım kadrosuyla her yıl 50'den fazla koleksiyonda yaklaşık 30 bin farklı modeli, müşterileriyle buluşturuyor.

 

Sayısı giderek artan satış noktalarında müşterilerine kusursuz bir alışveriş deneyimi yaşatmayı hedefleyen Koton, kasa önlerinde oluşan yoğunluğu yönetmek, aynı zamanda kasa performanslarını izlemek ve raporlamak için İnnova tarafından projelendirilen Q-Smart Kasa Sıra Sistemleri sistemlerini tercih etti. Sistem, Koton’un büyük ölçekli mağazalarında uygulamaya alındı.

Koton Kasa Sıra Sistemi Projesi

Kasa önlerinde oluşan ödeme kuyruğunu etkili bir şekilde yönetme ihtiyacı

 

Ürün çeşitliliği ve trend koleksiyonları ile her zevke uygun ürünler sunan Koton, 1988’de 25 metrekarelik bir mağaza ile başladığı yolculuğuna bugün yalnızca İstanbul’da bugün 800’den fazla lokasyonda devam ediyor. Her kategoride, her yaşa hitap eden ürünleriyle modayı geniş kitleler için erişilebilir hale getiren Koton, mağazalarında özellikle hafta sonları oluşan yoğunlukta kasa önünde oluşan ödeme kuyruklarını etkin bir şekilde izleyip yönetebileceği ve kasalardaki yoğunluğu, işlem sürelerini ve çalışan performanslarını ölçüp raporlayabileceği bir sisteme ihtiyaç duydu.

 

Çözüm: İnnova ile Q-Smart Kasa Sıra Sistemleri

 

Daha önce İnnova danışmanlığında SAP Basis Sistem Yönetimi ile SAP SuccessFactors Hedef ve Performans Yönetimi projelerini de gerçekleştiren Koton, kasalardaki yoğunluğun etkili yönetimini sağlamayı hedefleyen projede de İnnova ile çalışmayı tercih etti.

 

İnnova’nın Self Servis ve Otomasyon Çözümleri iş kolu Kiosk İnnova tarafından gerçekleştirilen projede Q-Smart Kasa Sıra Sistemleri sistemleri kullanıldı. Kiosk İnnova çözüm ortağı Bifra Mühendislik iş birliği ile yürütülen projede ilk uygulama Aralık 2017’de Koton’un Viaport mağazasında gerçekleştirildi ve ihtiyaçlar doğrultusunda diğer mağazalarına da yaygınlaştırıldı.

 

Proje kapsamında Koton’un müşterilerin kuyrukta bekleme sürelerini azaltma, yoğunluğun olduğu zamanlarda gerekli işgücünü ihtiyaç duyulan noktalara yönlendirme, bununla birlikte ödeme kasalarındaki yoğunluğu, işlem sürelerini ve çalışan performanslarını ölçüp raporlama beklentilerini karşılamak üzere, özellikle hafta sonları oluşan ödeme kuyruklarının en uygun şekilde yönetilmesini sağlayacak bir sistem kuruldu.

 

Koton mağazalarında kullanıma alınan Q-Smart Kasa Sıra Sistemleri sisteminde kasa numarasını gösteren CheckOut Counter ekranları ile müşterilerin ödeme yapmaya uygun kasaya dikkatlerinin çekilmesi sağlanıyor. LCD ekranlar da müşterilerin işlem yapabilecekleri kasaya yönlendirilmesine yardımcı oluyor. Bu sayede yoğun kasa kuyruklarında müşterilerin düzenli bir sırada boşalan kasalara gidip işlemlerini tamamlayabilmeleri mümkün oluyor. Kuyrukları düzenleyen ve kasada bekleme süresini azaltan bu sistem sayesinde kasa yoğunluğu nedeniyle alışverişten vazgeçme oranları da önemli ölçüde azalıyor. Bunun yanı sıra kasa numarası ile yönlendirilme yapılmadığı zamanlarda, ekranlardan Koton’a ait kampanya ve bilgilendirme mesajlarının gösterilmesi de mağaza cirolarına olumlu katkıda bulunuyor.

 

Sistem kapsamında kullanılan web raporlama ve performans yönetimi çözümü, kasaların hangi günlerde yoğun olduğunu, işlem sürelerini ve çalışan performanslarını cep telefonu üzerinden takip etme imkanı sunuyor. Bu da müşteri yoğunluğuna göre açık olması gereken kasaların ihtiyaç duyulduğu şekilde düzenlenebilmesini ayrıca çalışanların performanslarının sistem üzerinden izlenmesini sağlıyor.

 

Koton, performans hedeflerine ulaşmak için Kiosk İnnova çözümlerinden destek alıyor

 

Proje süresince kurulumların yapılacağı mağazalarda açılış saatine yetişmek için zaman sınırının olması, bununla birlikte aktif mağazalarda sadece mağazanın kapalı olduğu saatlerde kurulum yapma gerekliliği gibi zorluklar, beraberinde doğru altyapı ve sorunsuz planlama ihtiyacını getirdi.  Kiosk İnnova’nın sorunsuz koordinasyonu ve proje yönetimi bu zorlukların aşılmasını sağlayarak kesintisiz geçiş yapılmasını mümkün kıldı.

 

Koton, Kiosk İnnova tarafından gerçekleştirilen bu proje ile müşteri memnuniyetini ve müşteri sayısını artırıyor. Büyük ölçekli mağazalarda uygulamaya alınan sistem, kasa önündeki yoğunluğun ve kasa performanslarının etkili bir şekilde yönetilmesini sağlayarak Koton’un performans hedeflerine ulaşmasına destek oluyor.