Yeni nesil ÖKC' lerin kurumsal iş uygulamaları üzerinden yönetimi kolaylaştıran çözüm PayFlex'te
Türkiye’deki yapılanmasıyla genişleyen DESA, kurumsal iş süreçlerini iyileştirmek adına birçok araç kullanıyor. Bunların en önemlileri arasında bulunan ERP’nin tahsilat süreçlerine tam olarak hakim olması ve yeni mevzuata uygun ödeme kaydedici cihaz altyapısının ERP’ye entegre edilmesi DESA tarafından önemli bir ihtiyaç olarak görülüyordu.
Mevzuat değişti, ihtiyaç doğdu
Resmî Gazete'de yayımlanan (15.6.2013 tarihli ve 28678 sayılı) Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği doğrultusunda perakende satış yapılan mağazalarda tebliğde belirtilen koşulları sağlayacak şekilde Yeni Nesil Ödeme Kaydedici (ÖKC) cihazlarının kullanımı zorunlu hale getirilmişti. Bu zorunluluk kapsamında perakende satış mağazalarında kredi kartından yapılacak tahsilatların kurumda kullanılan ERP sistemine aktarılması ve tahsilatların ERP’de kesilen faturalarla eşleştirilmesi bir ihtiyaç olarak ortaya çıktı.
Çözüm PayFlex ASA oldu
PayFlex Akıllı Satış Asistanı (ASA) çözümü, DESA’nın tüm Türkiye’de yer alan perakende satış mağazalarında bulunan Yeni Nesil ÖKC’lerin cihazlar üzerinden yapılan satış işlem bilgilerinin anlık olarak kurumda kullanılan ERP sistemine aktarılabilmesini sağlıyor. PayFlex ASA’nın sunduğu entegrasyon sayesinde DESA, satış işlemlerinin ERP sistemi üzerinden kolayca yönetmeye başladı.
Analiz, geliştirme, test ve operasyon ekibinin birlikte çalıştığı yaklaşık 12 kişilik bir ekip ile Eylül 2015’te başlayan proje yaklaşık 7 aylık bir çalışma ile canlıya alındı. Bu süre içerisinde DESA’nın tüm ERP sistemi ve Yeni Nesil ÖKC’lerin bağlı oldukları altyapı, İnnova uzmanları tarafından incelendi ve PayFlex ASA tüm bu entegrasyonu sorunsuz bir şekilde karşılayacak şekilde özelleştirildi.
Merkezi yönetim ve kolay mutabakat
DESA Akıllı Satış Asistanı Projesi ile DESA öncelikle, mağazalarda yapılan satışlarda yaşanabilecek hataların ortadan kaldırılmasını sağladı. Ayrıca bu çözüm sayesinde ERP sisteminde kesilen faturaların tahsilatlarının, ÖKC üzerinden alınan tahsilat bilgileriyle eşleştirilmeye başlanmasıyla sistemler arası mutabakat da sağlanmış oldu.
Bulut üzerinden sunulan bir çözüm olan PayFlex ASA’nın kuruma sağladığı bir diğer avantaj ise tüm şubelerde yapılan satış ve tahsilatların tek merkezden yönetilebilmesini sağlaması oldu.