- ÇÖZÜM : İnnova Tahsilat Çözümleri

- SEKTÖR : Telekomunikasyon

"Kontör pazarı büyük bir pazar ve bu pazarda kendimizi güvende hissetmemiz gerekiyordu. Çözümleri araştırdık ve OTM sisteminin ihtiyaçlarımızı karşılayacağını gördük. Şu ana kadarki performansımız ne kadar isabetli bir karar verdiğimizi gösteriyor. İnnova'nın desteği sayesinde dört ay içerisinde 1500'e yakın bayiye ulaştık."

Sevil Özkan
Vegatel Sanal Ticaret Müdürü

Vegatel Ortak Tahsilat Merkezi (OTM)


İnnova'nın Ortak Tahsilat Merkezi sistemini kullanan Vegatel, kısa süre içerisinde Avea'nın lider distribütörü konumuna ulaştı.

Vegatel İletişim Hizmetleri A.Ş. Türkiye ve dünyada inşaat ve enerji sektörünün önde gelen kuruluşlarından Gama Holding A.Ş. bünyesinde yer alan Gama Ticaret ve Turizm A.Ş.'nin iştiraki olarak Temmuz 2006’da İstanbul’da kuruldu. Şirket, 2007 yılının Aralık ayında sunduğu tüm servis ve hizmetleri dijital ortama aktararak bir sanal ticaret departmanı kurdu. Bu departman kurulduğu andan itibaren sanal kontör satışıyla işe başladı. Ardından 2008 yılının Haziran ayında hizmete açılan “Kolayı Burada” platformunu da faaliyete geçiren Vegatel, bu platform üzerinden 1500’ü aşkın bayi ve alt bayiye kontör satışı gerçekleştiriyor.

 

Vegatel’in tüm bu faaliyetleri İnnova’nın Ortak Tahsilat Merkezi (OTM) sistemi üzerinden gerçekleştiriliyor. OTM sistemi sayesinde Vegatel, müşterilerine her an her yerden her tür araçla istedikleri kadar kontör satışı gerçekleştirebiliyor. Ayrıca OTM sistemi Vegatel’in nakit akışını gerçek zamanlı takip edebilmesine; satışlarına aracılık eden kurumlarla etkin iletişim kurabilmesine; çağrı merkezinden internet portaline kadar çeşitlenen kanallar üzerinden müşterilerine güvenli ve kolay ödeme imkanı sunabiliyor.

 

İnnova’nın Ortak Tahsilat Merkezi sistemini kullanan Vegatel, İnnova’nın sağladığı tahsilat platformu sayesinde kısa süre içerisinde Avea’nın lider distribütörü konumuna ulaştı.

Vegatel Ortak Tahsilat Merkezi (OTM)

Vegatel, OTM ile hızla büyüyor

İnnova’nın Ortak Tahsilat Merkezi sistemini kullanan Vegatel, İnnova’nın sağladığı tahsilat platformu sayesinde kısa süre içerisinde Avea’nın lider distribütörü konumuna ulaştı.

 

Vegatel İletişim Hizmetleri A.Ş. Türkiye ve dünyada inşaat ve enerji sektörünün önde gelen kuruluşlarından Gama Holding A.Ş. bünyesinde yer alan Gama Ticaret ve Turizm A.Ş.'nin iştiraki olarak Temmuz 2006’da İstanbul’da kuruldu.

 

Gama Holding A.Ş.’nin kurumsal ve finansal gücü, diğer ortaklarının ise telekomünikasyon sektöründeki uzun yıllara dayanan etkin deneyimleri sayesinde, sektördeki yenilikleri en iyi şekilde takip ederek hızlı ve başarılı bir başlangıç yapan firma, 2006 ve 2007 yıllarını Avea’nın lider distribütörü olarak tamamladı. 2007 yılında Bilişim 500 listesinde 27’nci sırada yer alan Vegatel aynı zamanda listenin en hızlı büyüyen firması oldu.

 

Şirket, 2007 yılının Aralık ayında sunduğu tüm servis ve hizmetleri dijital ortama aktararak bir sanal ticaret departmanı kurdu. Bu departman kurulduğu andan itibaren sanal kontör satışıyla işe başladı. Ardından 2008 yılının Haziran ayında hizmete açılan “Kolayı Burada” platformunu da faaliyete geçiren Vegatel, bu platform üzerinden 1500’ü aşkın bayi ve alt bayiye kontör satışı gerçekleştiriyor.

 

OTM Platformu

Vegatel’in tüm bu faaliyetleri İnnova’nın Ortak Tahsilat Merkezi (OTM) sistemi üzerinden gerçekleştiriliyor. OTM sistemi sayesinde Vegatel, müşterilerine her an her yerden her tür araçla istedikleri kadar kontör satışı gerçekleştirebiliyor. Ayrıca OTM sistemi Vegatel’in nakit akışını gerçek zamanlı takip edebilmesine; satışlarına aracılık eden kurumlarla etkin iletişim kurabilmesine; çağrı merkezinden ve internet portaline kadar çeşitlenen kanallar üzerinden müşterilerine güvenli ve kolay ödeme imkanı sunabiliyor.

 

İnnova Finansal İşlem Çözümleri Bölüm Yöneticisi Ergezen Erdur, OTM’yi şu sözlerle anlatıyor: “İnnova’nın kurulduğu günden bu yana tahsilat ve ödeme çözümleri çok önemli bir iş kolunu oluşturdu. Türk Telekom ve GSM operatörlerinin tamamının online tahsilat sistemlerini kurarak bu alanda Türkiye’nin en büyük çözüm sağlayıcı firması haline geldik. Daha sonra telekom operatörleri dışında üçüncü parti ve aracı kurumlar için 2006 yılında Ortak Tahsilat Merkezi platformunu kurduk ve bu platform üzerinden tahsilat sistemlerindeki bilgi ve birikimizi hizmet olarak aktarmaya başladık.”

 

OTM PLATFORMUNUN 10 AVANTAJI

  1. Düşük bütçeyle ilk yatırım olanağı
  2. Faturalama sistemleri ve ödeme kanalları ile hızlı entegrasyon
  3. Gelişmiş yönetim ve kullanıcı ekranları sayesinde, kolay kullanım ve yönetilebilirlik
  4. Standart raporların yanı sıra kurumsal ihtiyaçlara özel rapor üretimi
  5. Tüm aboneler ve fatıra üreticiler için tek merkezden destek
  6. Birden fazla dil ve para birimi desteği
  7. Kurumsal ihtiyaçlara göre ölçeklebilirlik
  8. Mevcut kurumsal uygulamalarla kolay entegrasyon
  9. Güvenirliği kanıtlanmış hizmet altyapısı 
  10. 7 gün 24 saat sistem desteği

OTM sistemi birçok değişik özellik barındırıyor. Tüm kurumlar tarafından ortaklaşa kullanılabilen bu sistem sayesinde kurumlar aynı işi yapan farklı yazılımlara yatırım yapmak yerine bu hazır platforma kısa sürede ve düşük bir bütçeyle adapte edilebiliyor. Sistemin online olması ve hiyerarşik yapısı da birçok avantaj sağlıyor. Örneğin platforma yeni bir bayinin dahil edilmesi için sadece beş dakikalık bir işlem yeterli. Bu kullanım kolaylığı şirketlere büyük bir hız kazandırıyor. Bu hız da ciddi bir maliyet avantajı olarak geri dönüyor. Ayrıca bu sistemle standartlara bağlı kalmak durumunda değilsiniz. Operatörün belirlediği miktarlar yerine siz müşterilerinize dilediğiniz kadar kontör yükleyebiliyorsunuz.

 

Avea’nın en büyük distribütörü

Bu hizmeti kullanan Vegatel firmasının Sanal Ticaret Müdürü Sevil Özkan, OTM’yi tercih nedenlerini şöyle anlatıyor: “Sanal ticaret alanındaki ilk ürünümüz sanal kontör satışıydı. Kontör pazarı büyük bir pazar ve bu pazarda kendimizi güvende hissetmemiz gerekiyordu. Bu anlamda çözümleri araştırdık ve OTM’nin ihtiyaçlarımızı karşılayacağını gördük. Şu ana kadarki performansımız da ne kadar isabetli bir karar verdiğimizi gösteriyor. 4 Haziran 2008 tarihinde Kolayı Burada sitesinin lansmanını yaptık ve İnnova’nın desteği sayesinde dört ay içerisinde 1500’e yakın bayiye ulaştık.”

 

Özkan, İnnova ile bir altyapı sağlayıcıdan çok daha fazlasına ulaştıklarını, çok önemli bir çözüm ortağı kazandıklarını vurguluyor: “Stratejik bir ortak kazandık. En büyük kazançlardan biri bu oldu. Hizmet kalitesi ve kurumsal süreçler açısından son derece memnunuz. Bu alandaki birlikteliğimizi yeni iş ve ürünlerle geliştireceğimize inanıyoruz.”

 

İş Geliştirme ve Sanal Ticaret departmanından Kızıltan Yüceil de şunları ekliyor: “Önümüzde çok sayıda alternatif vardı. Kendimiz üçüncü bir partiyle çalışarak kontör işine yönelik küçük ölçekli bir çözüm geliştirebilirdik ancak böyle bir çözüm, bir noktadan sonra sorunlara yol açabilirdi. Hizmetin sürekliliği, kalitesi, güncel teknolojileri takip niteliği, verimliliği ve imkanları sınırlı olurdu. Bu nedenle Türkiye’nin tercih ettiği en yetkin isim olan İnnova’yı tercih ettik. Başladığımızdan beri de hiç yarı yolda kalmadık, İnnova sayesinde rakiplerimiz karşısında büyük üstünlük sağladık.”

 

Yüceil bu süreçte İnnova’nın kendilerine birçok şey kattığını ifade ediyor. 1999’dan beri gelen bir birikim ve yetkinlik sorucu ortaya çıkan bir ürünü ve tecrübeyi kullandıklarını söyleyen Yüceil, bu sayede ayakları yere basan, hızlı hareket etmelerini sağlayan bir platforma kavuştuklarını, teknik anlamda rakip tanımayan bir noktaya ulaştıklarını ifade ediyor.

 

Yüceil İnnova’nın kendilerine kazandırdıklarını ise şöyle sıralıyor: “İnnova’nın gerçekten yetkin bir teknik personeli var. Türkiye’nin en seçkin yazılımcılarını bünyesinde barındırıyor. Bu kaynakları kullanmak bize ciddi güven veriyor. Ayrıca İnnova iş geliştirme perspektifinden bakıldığında da telekom sektöründe mükemmel bir iş ortağı. Vegatel’in gidebileceği bütün potansiyel müşteri ve üçüncü partilere ciddi ölçüde çözümler ve hizmetler sunmuş önemli bir ortak.”

 

Hedef

Vegatel ve İnnova ortaklığı başlangıç itibariyle Avea kontör yüklemeleri amacıyla kullanılıyor. Ancak sistem her türlü tahsilatı yapmak üzere tasarlanmış. Faturalar, takvimli ödemeler, ön ödemeli operasyonlar da kolaylıkla sisteme dahil edilebiliyor. Günümüzde Türkiye’de sadece telekom sektörü 80 milyon abone barındırıyor. Buna elektrik, doğalgaz, sigorta ve vergi ödemelerini kattığınızda bu sayı üç-dört katına çıkıyor. Her bir ödemenin ortalama 40-50 YTL dolayında olduğu farz edildiğinde ortaya yıllık 70-80 milyar dolar gibi büyük bir pazar çıkıyor. Okul taksitleri benzeri ödemeler de hesaba katıldığında bu rakam daha da büyüyor.

Bu anlamda ileride Vegatel’in satabileceği diğer ürünler de sisteme kolaylıkla dahil edilebilecek. OTM’nin olanaklarının Vegatel’in hedefleriyle örtüştüğünü belirten Erdur, “Vegatel’in hayallerini gerçekleştirmek üzere altyapıyı sağlıyoruz. OTM sayesinde farklı faturaların tahsilatı yapılabilecek. Değişik çözüm ve hizmetler sunulabilecek. Tüm ödemeleri tek kanaldan kontrol edebilmesini sağlayacak.” sözleriyle bu olanakları vurguluyor.

Vegatel yetkilileri de gelecekteki projelerde İnnova ile çalışmaya devam edeceklerini belirtiyor. Sektördeki yoğun rekabet nedeniyle planlarından çok fazla söz etmemeyi tercih eden şirket yetkilileri, “1500 dolayında olan bayi sayımızı üç-dört katına çıkarmayı hedefliyoruz. Bayilere ek kazançlar sunacak ürünler üzerinde çalışıyoruz. Türkiye’nin 81 iline yayılan müşterilerimizin beklentilerini karşılamak üzere çalışmalarımız sürüyor. İnnova sayesinde de buna muktediriz” diyorlar.