- ÇÖZÜM : Türk Telekom Kampanya Tekilleştirme (UNICA) Projesi

- SEKTÖR : Telekomünikasyon

Türk Telekom Kampanya Tekilleştirme (UNICA) Projesi


Türkiye’nin en büyük iletişim operatörü Türk Telekom’un 40 milyonu aşan abonesine tek noktadan kampanya kurgulama olanağı sunan tekilleştirme çalışması, başarıyla sonuçlandı.

 

Doğru müşteriye doğru mesaj doğru kanaldan iletiliyor

İnnova’nın gerçekleştirdiği proje sayesinde mobil, sabit ve genişbant olmak üzere üç farklı alandaki kampanya sistemi, tek bir uygulama altında bir araya getirildi. Çalışma ile Oracle Siebel Marketing, Unica 9.1 ve kurum içi uygulama tekilleştirilerek 40 milyondan fazla aboneye tek noktadan ortak kampanyalar düzenlenebildi ve entegre yapı ile doğru müşteri için doğru teklif doğru kanaldan iletilmeye başlandı. İnnova proje ile TT Grup Pazarlama’nın bireysel ve kurumsal kampanyalarının merkezi yönetimini sağlarken, inbound ve outbound olmak üzere, Online İşlem Merkezleri, web, e-posta, SMS, push mesajlar, IVR, chatbot, CRM, CC ve bayi gibi yaklaşık 30 kanalı birbirine entegre etti.

 

40 milyondan fazla aboneye tek noktadan erişim

Kurulan tekil kampanya sistemi ile Türk Telekom'un 40 milyondan fazla abonesine kampanya kurguları tek bir merkezden sağlanabiliyor. Abonelerle ilgili tüm etkileşimler tek bir uygulama altında toplanırken, örneğin mobilde aboneliği olan bir müşteriye genişbant aboneliği için mobildeki tarifelere ek olarak genişbantta indirimli teklif sunabilmek mümkün hale geldi. Üç farklı alana ait kampanya ekipleri, üç farklı uygulama bilgisi yerine, tek uygulama bilgisi ile daha kolay ve verimli şekilde çalışmaya başladılar. Bugüne kadar kullanılan farklı uygulamaların getirdiği takip ve benzer kampanyaların uygulanma zorlukları bu sistem ile ortadan kalkarken, tüm pazarlama hareketleri daha kolay takip edilebiliyor ve sistem tarafından raporlanabiliyor.

 

Müşteri ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilir bir yapı

Kampanya tekilleştirme projesinde kullanılan UNICA Kampanya Yönetim Uygulaması, web tabanlı yapısı ile müşterilerin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebiliyor. Kanallar, ara katmanlar, sipariş sistemleri gibi diğer sistemlerle haberleşen sistemde Oracle Database 12C ile Oracle Soa Suıite 12C API sunucusundan faydalanıldı. Mobil Online İşlemler (MOİM) kanallarında UNICA üzerinden teklif görüntüleme, abonelere iletme ve sipariş sistemiyle tekliflerin satın alınması sağlanarak, süreçler de kolaylaştırıldı. UNICA lisanslarının 2017 yılında IBM’den alınmasıyla başlayan proje, 2019 yılının ekim ayında İnnova tarafından Faz-1 kapsamında kuruldu ve MOİM kanallarından canlı kampanyaların iletilmesine başlandı. İlk fazda günlük 3 milyon satışın gerçekleştiği proje, ikinci ve üçüncü fazlara geçildiğinde, kanallar arası entegrasyonun artışı ile Türk Telekom’un tüm sipariş sistemlerinde uygulanarak abonelerin ulaştığı tüm kanallara erişim sağlayacak ve satış dönüşüm oranlarını daha da artıracak. Faz-2 kapsamı 6 Aralık 2020’de devreye alınan projenin pilot ve yaygınlaştırma çalışmaları yapılarak, çağrı merkezi ve bayi kanalları ile mevcut kampanya sistemlerinde bulunmayan tarife segmentasyonu kampanyaları da mobilde sunulabilecek. Bu yıl sonuna kadar SMS, IVR, POS cihazı gibi diğer kanallar da sisteme entegre edilecek.

Türk Telekom Kampanya Tekilleştirme (UNICA) Projesi