- ÇÖZÜM : PayFlex Loyalty

- SEKTÖR : Telekomünikasyon

Saudi Telecom Company Müşteri Sadakat Uygulaması


Ortadoğu'nun en büyük telekom operatörü Saudi Telekom Company'nin, abonelerine puan kazandıran sadakat sistemi PayFlex Loyalty oldu.

Saudi Telecom Company (STC), aboneleri için STC hizmet ve servislerini kullandıkça puan kazandıran bir sadakat sistemini hayata geçirdi. Bu sistem sayesinde kazanılan puanlar Suudi Arabistan'daki üye iş yerinde nakit para gibi kullanılabiliyor. Türkiye'de elektronik ödeme sistemleri konusunda pek çok büyük ölçekli projeye imza atan İnnova, bu projede de abonelerin kazandıkları puanları Suudi Arabistan'ın 2 bin noktasında nakit para gibi kullanılabilmesi için gereken bilişim altyapısını kurdu.

 

STC'nin daha önce kağıt kuponlarla yürüttüğü Qitaf isimli nakit puan üzerine kurulu müşteri sadakat sistemi (customer loyalty) İnnova tarafından tamamen online bir yapıya kavuşturuldu.

 

STC'nin mevcut sitemlerine entegre edilen gerçek zamanlı online sadakat sistemi ile STC aboneleri, kullandıkları hatlardan anında puan kazanabiliyor ve bu puanlar karşılığında üye işyerlerinde kolaylıkla alışveriş yapabiliyor.

Saudi Telecom Company Müşteri Sadakat Uygulaması

İnnova bu projeyle Saudi Telecom Company'nin önemli bir iş ortağı haline geldi.

 

Tüm ödeme altyapısı İnnova'dan...

İnnova bu projede, altyapının tasarlanması, yazılımların geliştirilmesi, tüm Suudi Arabistan'ı kapsayacak POS ağının kurulumu ve sistemin işletilmesi de dahil olmak üzere uçtan uca hizmet sundu. Böylece İnnova, bu projede sadece yazılım ve sistem sağlayıcı konumunda değil, STC'nin bir iş ortağı pozisyonunda konumlandı ve sistem üzerinde yapılan her işlem üzerinden gelir elde etti.

 

Sistemi İnnova yönetiyor

İlk aşaması 3 yıl süren projenin ikinci 3 yıllık süreci başlamıştır. Bu projenin daha geniş bir abone kitlesine hizmet edebilmesi için gereken operasyonel faaliyetleri Suudi Arabistan'da konuşlanan bir ekip üstlenirken, sistemin teknoloji desteği İnnova'nın İstanbul ve Ankara ofisleri tarafından sağlandı. Kurulan altyapı sayesinde tahsilat ve ödeme başta olmak üzere mobil ödeme, uluslararası para transferi gibi pek çok yenilikçi uygulamanın da devreye alınabilmesi imkânı doğdu.

 

2007 yılı cirosunu 9.2 milyar dolar açıklayan Saudi Telecom Company (STC), 17,8 milyon GSM ve 5 milyon sabit hat ve 1 milyon geniş bant abonesiyle Ortadoğu'nun en büyük telekom operatörü konumunda. Ayrıca STC grubu 2008 yılı içerisinde Oger Telecom'un yüzde 35'lik hissesini 2.85 milyar dolar karşılığında satın almıştı.

Hedef

STC abonelerinin, kullandıkları hatlardan anında puan kazanabilmesini sağlamak ve bu puanlar karşılığında üye işyerlerinde kolaylıkla alışveriş yapabilmelerine olanak tanımak. Dolayısıyla müşteri bağlılığını artırmak.

Çözüm

İnnova PayFlex Loyalty

Sonuç
  • Kazanılan puanların Suudi Arabistan'ın 2 bin noktasında nakit para olarak kullanılabilmesi sağlandı.
  • Online sadakat sistemi ile STC abonelerinin, telefon görüşmeleri ile anında puan kazanabilmesi ve bu puanlar karşılığında üye işyerlerinde kolaylıkla alışveriş yapabilmesi sağlandı.
  • Müşteri bağlılığı (customer loyalty) artırıldı.