PayFlex Loyalty ile Nedjma artık müşterilerini yakından tanıyor.
12.5M abone kaydı ve dinamik segmentasyon
Çözüm dahilinde hem kurumsal hem de bireysel aboneler farklı değer seviyelerine atanıyor. Bu segmentasyon işlemi bireysel abonelerde abonelik yaşı ve kuruma sağladığı ortalama aylık gelire göre, kurumsal abonelerde ise abonelik yaşı, kuruma sağladığı ortalama aylık gelir, dönemsel ödeme skoru ve büyüme oranına göre dinamik formüllerle gerçekleştiriliyor. Sisteme kayıt sırasında her abonenin kişisel bilgileri güncelleniyor ve bu sayede operatörün CRM havuzundaki doğruluk seviyeleri de artırılıyor. 12.5 milyon müşteri için gerçekleştirilen çalışma sonucunda Nedjma artık müşterilerini daha iyi tanıyor ve yüksek gelir getiren, sürekli müşterilerini daha doğru ve kolay ödüllendirebiliyor.
Müşteriye özel fayda ve kampanya tanımları
Proje birinci fazı ile birlikte sisteme kaydı ve segmentasyonu sağlanan aboneler sunulan fırsatlardan anında yararlanmaya başlıyor. Bu fırsatlardan başlıcaları; abone merkezlerinde ürün indirimleri, abone ve çağrı merkezlerinde öncelikli müşteri hizmetleri ve farklı sektörlerden (turizm, giyim, sağlık, havayolu, vb.) çözüm ortaklarıyla indirimli alışverişler… Üstelik tüm bu avantajlar kurumsal ve bireysel müşteriler için tasarlanmış farklı seviyedeki müşteri segmentleri için farklı şekillendirildi. Böylece kuruma yüksek gelir sağlayan müşterilerin daha ayrıcalıklı olabilmesi sağlandı. İkinci faz ile birlikte bu faydalara puan tabanlı sadakat uygulamaları da ilave edilecektir.
Mobil ve web tabanlı kanallar
Müşteriler için sadakat kartlarının sunulduğu projede partner mağaza entegrasyonu ise USSD çözümü ile mağazalar için mobil, hızlı ve maliyetsiz bir yöntemle devreye alındı. Bütün müşterilere sunulan kart bazlı faydalara ek olarak bir de seçkin kurumsal müşteriler için hazırlanan Noudjoum B2B portali bulunuyor. Bu portale sadakat sistemi üyesi ve üst segmentte yer alan kurumlar giriş yaparak kendilerini, ürünlerini tanıtabilmekte ve hatta çeşitli organizasyonlar tanımlayıp yeni iş fırsatları yakalayabiliyor.
Faydalar
- Müşteri memnuniyeti ve sadakati için ölçümlenebilir bir süreç oluşturuldu.
- Farklı değer seviyesindeki müşteriler için farklı ödüllendirme stratejileri oluşturuldu.
- Kurumun müşterisine verdiği öne çıkaran ve müşteri bağlılığını arttıran bir hizmet altyapısı sağlandı.
Noudjoum projesinde etkin görev alan İnnova PayFlex Kıdemli Proje Yöneticisi Orhan Ekşi, farklı bileşenlerden oluşan Nedjma altyapısını sadakat uygulaması için bir araya getirerek etkin bir çözüm oluşturmalarının, başarının temelini oluşturduğunu söyledi ve şunları ekledi: "İnnova PayFlex Loyalty çözümümüzü Cezayir pazarında başarıyla uygulamaya almamızda, başarıya odaklanmış bir takım anlayışı ile hareket etmemiz önemli rol oynadı. Proje sonunda müşteri memnuniyetinde gözlenen artış müşteri sadakatine katkı sağladı."