Kredi kartından daha pratik, daha güvenli: Mobil Ödeme Sistemi
Türkiye’nin lider GSM operatörü Avea’nın İnnova teknolojisiyle hayata geçirdiği Mobil Ödeme Sistemi ilk 3 ayında 100 binden fazla kişi tarafından kullanıldı.
Türkiye'nin ilk ve tek GSM 1800 operatörü olan Avea, 2004’de kuruldu. 2012 ilk çeyreği itibarıyla 12.8 milyon aboneye sahip olan Avea, Türkiye'nin en genç ve yenilikçi mobil iletişim operatörüdür. 197 ülkede 644 operatörle uluslararası dolaşım anlaşması bulunan Avea, uluslararası dolaşım ağını yeni ortaklıklarla büyütmeye devam ediyor. Yaklaşık 3 bin çalışana sahip Avea, büyürken teknolojiye sürekli olarak yatırım yapıyor. Avea’nın bireysel ve kurumsal müşterilerine yeni sunduğu hizmetin adı ise Mobil Ödeme...
Kredi kartından daha pratik
Avea, İnnova’nın sunduğu Mobil Ödeme altyapısıyla faturalı ya da ön ödemeli Avea abonelerinin cep telefonlarıyla anlaşmalı firmalardan alışveriş yapabilmesine olanak sağlıyor. Yaklaşık 700 firmanın dahil olduğu bu projede, alışveriş yapılan tutar abonenin faturasına yansıtılıyor ya da hattında var olan önceden satın alınmış dakikalarından düşülüyor. Mobil Aboneler kredi kartı kullanmaksızın mobil ödeme yoluyla internetten ve anlaşmalı firmalardan kolaylıkla ve güvenli bir şekilde alışveriş yapabiliyor. Mobil Ödeme sistemi sadece internette değil, anlaşmalı firmaların mağazalarında da kullanılabiliyor. Örneğin Avea’nın anlaşmalı olduğu bir firmanın mağazasına giden abone, cep telefonuna gelen onay mesajını yanıtlayarak alışverişini kolayca yapabiliyor.
Kredi kartına alternatif ödeme sistemi
Mobil Ödeme altyapısını bir ekosistem olarak değerlendiren Avea Katma Değerli Servisler Direktörlüğü Kıdemli Proje Müdürü Avşar Dirgin İnnova ile sahip oldukları Mobil Ödeme altyapısıyla ilgili olarak ayrıntıları şu şekilde anlatıyor: “Avea, bir GSM operatörü olarak aynı zamanda güvenilir bir ödeme enstrümanı olmayı da hedefliyor. Bu proje Avea abonelerinin farklı mecralardan ve internetten alışveriş yaparken Avea’yı bir ödeme aracı olarak kullanmasını sağlıyor.
Avea’nın hedef kitlesi; bankalarla yoğun şekilde çalışmayan, gençler öğrenciler ve yaşlılar... Ayrıca internet alışverişlerinde kredi kartı kullanmaktan çekinen aboneler de Avea’nın mobil ödeme sistemini oldukça beğenmiş durumda. Dirgin, mobil ödemenin pratikliğini şu şekilde anlatıyor: “Herkesin bir kredi kartı yok ama herkesin en az bir cep telefonu var. Mobil Ödeme yoluyla artık herkes cep telefonunu kullanarak kredi kartından çok daha pratik ve güvenli bir yöntemle alışveriş yapabiliyor”.
KOBİ’lere kolaylık
İnnova’nın sunduğu hazır Mobil Ödeme altyapısı kurumsal olarak büyük yatırımlar yapmaya gücü olmayan küçük firmaların da internet üzerinden ticaret yapabilmesine olanak sağlıyor. KOBİ’ler kredi kartı ödeme altyapısı kurmaksızın, İnnova’nın altyapısına entegre olarak 13 milyon Avea abonesine anında ulaşabiliyor.
Pazardaki boşluk doluyor
İnnova Mobil Ödeme altyapı çözümünü kullanarak pazarın beklentilerini karşıladıklarını belirten Dirgin “Özellikle sosyal paylaşım ve online oyun siteleri bu tip bir sisteme büyük bir ihtiyaç duyuyorlardı. Mobil Ödeme altyapısı, bu tip online mecralara büyük bir gelir kapısı açtı” diyor. Oyun ve sosyal paylaşım siteleri maliyeti yüksek olduğu için bankalarla anlaşma yöntemini tercih etmiyor.
Güvenlik Avea kontrolünde
Mobil Ödeme’nin kötüye kullanımı, belirlenen harcama sınırlarıyla kolaylıkla engellenebiliyor. Tek seferde yapılabilecek ödeme limiti Türkiye’de 40 TL olarak belirlenmiş durumda. Abonelerin gerçekleştirdikleri ödeme işlemlerinin geçmişi incelendikten sonra, gerek görülürse sistem üzerinde limitler yeniden belirlenebiliyor. Dirgin, bir anda on binlerce insanı cep telefonuyla alışveriş yapar hale getirdiklerini söylüyor:
“Kredi kartı altyapısı olmadığı için online satış yapamayan firmalar, Avea’nın İnnova ile sunduğu mobil ödeme altyapısını kullanarak e-ticarete başladı. Alışveriş sitelerinin sayısı arttı.”
Projenin bir sonraki fazında taksitlendirme seçeneklerinin de müşterilere sunulması planlanıyor. Avea mobil ödeme altyapısını hizmete aldıktan sonra sanal mağazaların satışlarında önemli bir artış gözlendi. Bu artış sayesinde Avea, 8 aylık gelir hedefine ilk 3 ayda erişerek abone sayısını şimdiden 100 binlere çıkardı. Dirgin, İnnova ile çalışma tecrübesini şu sözlerle anlatıyor:
“İnnova zaten daha önce çalıştığımız bir firmaydı. Bu süreçte de her zaman olduğu gibi İnnova yetkilileri tüm sorularımıza 7 gün 24 saat cevap verdiler. Adeta bizim bir operasyon ekibimiz gibi davrandılar. Hem ödeme altyapısı tarafındaki tecrübeleri hem de proje anlamındaki bilgileri bizim için çok yararlı oldu…”