- ÇÖZÜM : PayFlex Ortak Banka Platformu (OBP)

- SEKTÖR : Finans

Güven Varlık PayFlex OBP Projesi


Güven Varlık, İnnova’nın geliştirdiği PayFlex OBP çözümü sayesinde, işlem yaptığı tüm banka ve hesapları tek platformdan takip etmeye başladı.

Türkiye’nin önde gelen finansal tahsilat yönetimi firmalarından Güven Varlık, 2005 yılından bu yana bankaların ve finans kuruluşlarının tahsili gecikmiş alacak portföylerini satın alarak borçların çözümlenmesi alanında hizmet veriyor.

Güven Varlık, farklı banka ve hesaplarda aylık 20 binin üzerinde işlemin takibini yaparken tüm hesap hareketlerini tek bir platformda görmek ve verileri Muhasebe/ERP sistemine aktarabilmek için İnnova’nın PayFlex OBP çözümünü tercih etti. Şirket bu sayede, iş gücü tasarrufunun yanı sıra daha yüksek düzeyde müşteri memnuniyeti de elde etti.

 

 

Aylık 20 binden fazla işlemi tek noktadan görme ihtiyacı

Faaliyet gösterdiği sektör itibarıyla farklı banka ve hesaplarda aylık 20 bin adedi aşan sayıda işlemi takip edip muhasebeleştiren Güven Varlık, bu süreçte oluşan iş yükünü azaltmak üzere bir çözüme ihtiyaç duydu. Tüm hesap hareketlerini tek bir platformda görmek ve alınan verileri otomatik olarak Muhasebe/ERP sistemine aktarabilmek isteyen şirket, böylece hem iş süreçlerini kolaylaştırmayı hem de iş gücünü daha verimli kullanmayı hedefledi.

Güven Varlık PayFlex OBP Projesi

Çözüm PayFlex OBP

Farklı noktalardan gelen verileri tek platform üzerinde toplamaya yönelik bir sistem arayışına giren Güven Varlık, İnnova’nın PayFlex Ortak Banka Platformu (OBP) çözümüyle tanıştı. Avrupa Birliği’nin PSD2 Yönergesi ile başlayan API bankacılığı uygulamaları çerçevesinde para transfer süreçlerini online ve güvenli bir şekilde izlemeyi sağlayan PayFlex OBP, bankaların internet şubelerini tek tek dolaşmaya gerek kalmadan, tüm işlemleri tek bir ekrandan gösterme özelliğiyle Güven Varlık’ın beklentilerine yanıt verdi. 7/24 çalışan PayFlex OBP’nin CRM ve ERP gibi farklı uygulamalara entegre olarak hesaplardaki akışları otomatikleştirmesi de bu çözümün tercih edilmesinde etkili oldu.
 

İnnova Fintek Bayi Yönetim Sistemleri ekibi tarafından hayata geçirilen proje Ağustos 2017’de başladı. Öncelikle ilgili bankalara talepte bulunularak, bu bankaların web servislerini PayFlex OBP kurulumu için uygun bir şekilde Güven Varlık’a açması sağlandı.

 

Projenin uygulanmasındaki en kritik noktalardan biri, farklı bankalardan farklı şekillerde gelen hesap hareketlerinin standart bir formata çevrilerek ERP sistemine aktarılmasıydı. 2 faktörlü kimlik doğrulama, IP bazlı kısıtlama, 256 bit SSL koruma protokolü ve HSM (Hardware Security Module) gibi yüksek güvenlikli ve rol bazlı kullanıcı yetkilendirmelerinin kullanıldığı PayFlex OBP, İnnova ekibinin uzmanlığı ve Güven Varlık ekibinin güçlü desteğiyle, iki ay gibi kısa bir zamanda başarıyla devreye alındı.

 

Kolay hesap takibi, hızlı kararlar, daha etkin kontrol

Çok sayıda bankayla ve finans kuruluşuyla çalışan ve çok sayıda ödeme alan Güven Varlık, sürekli bankaların internet şubeleri arasında geçiş yapmak yerine, İnnova’nın PayFlex OBP çözümünü devreye alarak hesap takip sürecini hem kolaylaştırdı hem de kısalttı.

 

Güven Varlık, 14 ayrı bankada bulunan hesaplarında gerçekleşen işlemleri artık tek bir platformda görebiliyor, web servis ile hesap hareketlerini belirli bir standartta ERP sistemine aktarabiliyor. Böylece şirket kolay hesap takibi yapabiliyor, finansal kararlarını daha hızlı alabiliyor ve anlık nakit akışı üzerinde daha fazla kontrol sağlayabiliyor.

 

İş gücünden tasarruf ve daha yüksek katma değer

Tüm banka işlemlerinin tek platforma taşınması sonucunda iş yükünün azalması sayesinde, Güven Varlık’ın deneyimli ve donanımlı ekibi, şirkete katma değer sağlayacak başka girişimlere odaklanabilir hale geldi.

Anlık finansal fotoğrafını PayFlex OBP çözümü ile görebilen Güven Varlık, bu sayede nakit yönetimi ve banka işlemleri operasyonlarında İnnova’nın bu yenilikçi çözümünden faydalanmaya başladı.