Servis Yönetimi Çözümü

BT altyapısını oluşturan tüm bileşenlerini ve bu bileşenlerin birbirleri ile olan ilişkilerini otomatik keşif yöntemleri kullanılarak bir veri tabanı toplanarak korunmasını sağlayan çözümler, İnnova Servis Yönetimi başlığı altında toplanıyor.

Çözümün temel amacı

  • BT altyapısını oluşturan konfigürasyon öğelerinin etkin değişiklik takibinin sağlanması ve raporlanması,
  • BT altyapısına ait bileşenlerin varlık yönetimi kapsamında kullanılabilirliğinin sağlanması,
  • Konfigürasyon öğelerinin servis model topolojilerinin yapılandırılması,
  • Hizmet etki analizinin tüm bileşenlerinin uçtan uca raporlanmasının sağlanması.

BT altyapısına ait değişiklikleri Uluslararası Kriterlere göre tutmak ve raporlamak durumunda olan tüm firmaların kullanabileceği Servis Yönetimi çözümleri, BT altyapısında gerçekleşen değişikliklerin otomatik olarak tespit edilerek kayıt altına alınarak takibini mümkün kılar.

 

Bir bakışta Servis Yönetimi

  • BT altyapısında gerçekleşen değişikliklerin otomatik olarak tespit edilerek,  kayıt altına alınarak takibini mümkün kılar.
  • Varlık Yönetimi kapsamındaki değişken BT varlıklarının en güncel ve doğruluk oranı yüksek şekilde yönetilmesi ve raporlanmasını sağlar.
  • BT altyapı bileşenlerinin bağımlılık haritalarının çıkartılarak, gerçek etki analizinin yapılmasına olanak tanır.
  • Bünyesindeki bilgilerin entegrasyonlar sayesinde kolayca diğer çözüm ve ürünlere aktarılmasına olanak sağlar.
  • Konfigürasyon öğelerine ait bilgilerin alınabileceği ve tüm BT birimlerinin kullanabileceği bir referans noktasıdır.

Günümüz BT Süreç Yönetiminin temelini Konfigürasyon yönetimi oluşturur. Bu nedenle Konfigürasyon yönetimi olmadan Olay Yönetimi, Talep Yönetimi, Değişiklik Yönetimi ve Varlık Yönetimi yapılamaz. Çözümün İnnova tarafından sunulması ve diğer süreçlerin çözümlerinin de İnnova bünyesinde olması BT Yaşam Döngüsündeki hizmetlerin İnnova tarafından eksiksiz verilmesine olanak sağlar. İnnova’nın üstünlüğü, konusunda uzman ekipleri BT Süreç yönetimlerinin tüm etaplarını eksiksiz yerine getirebilecek perspektife sahip olması olarak ön plana çıkıyor.

 

Özetle Servis Yönetimi

Altyapı Keşfi

Altyapı elementlerinin belirli protokoller, ajanlar ve entegrasyonlar kullanarak keşfedilmesi ve bu keşiflerin toplanan verilerin dinamikliğinin sağlanması, Öğelerin bağımlılık haritalarının otomatik çizimin yapılması.

 

Etki Analizi

Keşifler sonunda elde edilen ham veri servis modellemeleri yapılarak kurum için anlamlı hale getirilir. Keşifler ile elde edilen bağımlılık haritaları kullanılarak yapılan bu modelleme sonucu ortaya çıkan servis topolojisi verilen hizmet türü ve kurum talepleri doğrultusunda kurallar oluşturularak herhangi bir öğenin hangi hizmet veya uygulamaya ne derece etki edebileceği haritalanarak raporlanabilir.

 

BT Varlık Yönetimi

Keşif ile elde edilen veriler kullanılarak ister tüm kurum için istenirse ilgili ekipler için varlık envanterlerinin yönetimi ve raporlanması yapılır. Entegrasyon ile diğer Varlık Yönetim Çözümlerinin kullanımına sunulur.

 

Planlama

Bünyesinde barındırdığı veri kullanılarak BT Altyapısında belirlenen dönemler arasındaki değişikliklerin karşılaştırılması sayesinde Veri Merkezleri kaynak kullanımlarının dönemsel değişiklikleri hakkında en sağlıklı veri sağlanır. Böylelikle kurumlar kaynak planlamalarını en doğru şekilde yapabilir ve maddi kayıpların önüne geçilir.

 

Çağrı Yönetimi ve Servis Masası

İnnova Servis Yönetimi hizmetlerinin en önemli bileşenlerinden biri de Çağrı Yönetimi ve Servis Masası çözümleri. Çağrı Yönetimi ve Yardım Masası BT servis yönetimi sağlayan ITIL tabanlı bir ürün ve kullanıcılardan gelen sorun ve taleplerin kayıt altına alınarak çözüm sürecine kadar tüm aşamaların takip edilebileceği bir uygulama.

Çağrı Yönetimi ve Yardım Masası şu modülleri içeriyor:

  • Servis Masası
  • Olay Yönetimi
  • Problem Yönetimi
  • Konfigürasyon Yönetimi
  • Değişiklik Yönetimi
  • Servis Seviyesi Yönetimi
  • Servis Kataloğu
  • Talep Yönetimi
  • Bilgi Yönetimi

İnnova Servis Yönetimi, kullanıcılar tarafından iletilen sorunlara hızlı müdahale ve çözüm sağlıyor. Çözüm ile ilgili işlemlerin takibini ve aynı sorun yeniden oluştuğunda önceki deneyimlerden yararlanılmasının da önünü açan Servis Yönetimi; zaman, maliyet ve eforda azalma, güvenlik ve memnuniyet artışı da sunuyor.

 

Bir bakışta Servis Yönetimi

  • Kolay kullanım
  • Süreçlere ait detaylı/gelişmiş iş akışlarının oluşturulabilmesi
  • Farklı ihtiyaçlara göre özelleştirilebilmesi
  • Kolay entegrasyon