Başarı Hikayeleri:

Türk Telekom Ortak Mağaza Projesi

Türk Telekom, markaların birleştirme stratejisi doğrultusunda, müşterilerine tek noktadan hizmet vermek üzere mağazalarını İnnova desteği ile yeniledi.

Türk Telekom’un markalarını birleştirme stratejisi ile birlikte müşterilerine tek noktadan hizmet vermek üzere mağazalarını yenilemeye karar vermesiyle başlayan proje kapsamında mağazalar yeniden tasarlandı ve dinamik içeriklerle desteklenmiş teknolojilere de yer verildi.

Mağazalarda, tek marka vurgusunun çekici içeriklerle aktarımı, müşterilerin güncel ürün ve kampanyalar hakkında dijital ekranları aracılığı ile bilgilendirilmesi, teknolojik bir imajın yansıtılması amaçlandı. Kurulan ekranlarda yer alan içeriklerin tek bir merkezden esnek olarak güncellenebilmesi, ekranların yayın içeriği ve donanım olarak yönetilebilmesi ihtiyacın en temel noktası oldu ve başarıyla hayata geçirildi.

2014 yılının ortasında pilot mağazalar ile başlatılan proje daha sonra 2015 yılının başından itibaren yaygınlaştırma süreci ile devam etti. 2015 yılı içinde yaklaşık 800 mağazada 4500 ekranın devreye alındığı proje, tüm mağazaları kapsayacak şekilde devam edecek.

Digital Signage’da Kiosk İnnova

Proje geneline bakıldığında TT’nin mağazalarını yeniden yapılandırdığı süreçte, Kiosk İnnova uçtan uca bir Digital Signage çözümü sundu. Doğrudan ağ bağlantısı üzerinden içerik alabilen, SoC (System on Chip) teknolojisine sahip ekranların Türkiye’de en yaygın ve en yüksek sayıda kullanıldığı bir merkezi yayın yönetim yapısı da bu projeyle birlikte oluşturulmuş oldu. Ayrıca bu ekranlarda içerik olarak Türk Telekom’un rekabetçi ve avantajlı tarife ve kampanyalarına yer verildi.

Sahadaki dev ekip

Projede; Kiosk Yazılım Geliştirme, Digital Signage İçerik Yönetimi, Digital Signage Uç Yönetim ve İzleme, Saha Kurulum ve Destek, Proje Yönetimi birimleri görev alırken projenin değişik safhalarında toplam 30 kişilik bir ekip emek harcadı. Bilgisayarsız ekran teknolojisine uygun Merkezi Yayın Yönetim Yazılımı bu proje ile birlikte İnnova bünyesinde geliştirildi ve çok hızlı büyüyen bir yapıda uygulamanın da sorunsuz çalışması, talep edilen içerik gösterim ve raporlama-izleme fonksiyonlarını gerçekleştirecek şekilde geliştirilmesi de dikkatli ve yoğun bir çalışma süreci sonunda sağlandı. Bu proje ile piyasada yaşanan yoğun rekabette, imajını güçlendiren Türk Telekom, aynı zamanda müşteriye anında ulaşabilen ve tek noktadan yönetilen Türkiye’nin SoC teknolojisinin kullanıldığı en geniş DS ağına sahip oldu.

İnnova’nın Türk Telekom için gerçekleştirdiği diğer Digital Signage projeleri:

  • 2009 yılında yaklaşık 800 bayide birer ekran kuruldu ve merkezi yayın yönetimi yapıldı.
  • 2010 yılında 175 TT ofis noktasında (Türk Telekom’un doğrudan müşterileri ile temasta olup hizmet sunduğu noktalar) ekranlar kuruldu ve merkezi yayın yönetimi yapıldı.
  • 2011 yılında TT müdürlük binalarında giriş-koridor ve kafeterya gibi alanlarda iç iletişim ekranları devreye alındı, merkezi yayın yönetimi yapıldı.
  • 2011 yılında TT Akademi binalarında ekranlar devreye alındı, eğitim yönetim sistemi ile entegre içerik gösterimi yapıldı.
  • 2012 yılında Avea mağazalarında ekranlar devreye alındı, merkezi yayın yönetimi yapıldı.
  • 2012 yılında Avea’nın havalimanı stantlarında ekranlar devreye alındı, merkezi yayın yönetimi yapıldı.
  • 2014 yılında Avea Çağrı merkezlerinde ekranlar devreye alındı, merkezi yayın yönetimi yapıldı.