Başarı Hikayeleri:

Nevşehir KAP-HİB Bilgilendirme Kiosku

Genel Bakış

Binlerce yıl öncesinden bugüne kalan eşsiz Peri Bacaları ve yeraltı şehirleriyle ünlü Kapadokya bölgesi, dünyanın her tarafından yüz binlerce turisti ağırlıyor. Bölgenin turizm altyapısının işletilmesinden ve geliştirilmesinden sorumlu olan Kapadokya Turizm Altyapı Hizmet Birliği (KAP-HİB), bu anlamda yerli ve yabancı turistlerin; bölgede aradığını daha kolay bulabilmesi, bölgeyle ilgili detaylı bilgi edinebilmesi ve sanal turlarla etkileyici bir gezi ortamına kavuşması için bölgedeki ilk kiosk projesini başlattı. İnnova tarafından 5 tanesi dış mekânda kullanılmak üzere tasarlanan toplam 9 kiosk, 7/24 bu kapsamda hizmet veriyor.

Mevcut Durum

Nevşehir’in turistik bölgesi Kapadokya’da bilgilendirme tarafındaki çalışmalar genel olarak turizm irtibat büroları yoluyla dağıtılan broşürler, kitapçıklar, haritalar ile sağlanıyordu. Turistler en çok bilgiyi ise internet ortamından elde ediyor ve ziyaret planını buna göre yapıyordu. Bölge hakkında ayrıntılı bilgiler ise daha çok yönlendirme ve bilgilendirme tabelalarıyla sağlanıyordu. Bu geleneksel yöntemlerin yanında daha interaktif ve görsel açıdan tatmin edici bir teknoloji çözümüne ihtiyaç duyuluyordu.

Kiosk İnnova Çözümü

Aralık 2011 tarihinde KAP-HİP ile İnnova arasındaki anlaşmayla başlayan kiosk projesi, aynı zamanda bölgede gerçekleştirilen “ilk turist bilgilendirme sistemi” olma özelliği taşıyor. Dış mekân kiosklarının tasarlanması ve üretilmesi sürecinin de içinde olduğu 5 aylık zaman zarfında başarıyla tamamlanan sistem 2012 Nisan ayında kullanıma açıldı. Kiosk İnnova’nın sadece cihaz üretimiyle sınırlı kalmadığı proje kapsamında içeriklerin derlenerek harita üzerine aktarılması sağlanırken, kioskların merkezi bir yönetim altında birleştirilmesi konusunda ağ altyapısı da İnnova tarafından hazırlandı. Üretim, yazılım ve kurulum olmak üzere uçtan uca bir çözüm olarak Kapadokya’ya sunulan bu teknolojinin devamında İnnova; bakım, destek, güncelleme ve geliştirme konularında da hizmet vermeyi sürdürecek. İnnova’nın satış sonrasında da devam eden güvenilir ortaklığı sayesinde bilgilendirme kioskları günün ihtiyaçlarına göre geliştirilmeye devam edecek.

Sonuç

Kiosk Browser yazılımı temelinde özel olarak geliştirilen bölge haritası ve ek içerikler sayesinde yerli ve yabancı turistler bölge haritasını inceleyebiliyor, önemli yerleri harita üzerinde görebiliyor, istedikleri yerlerde sanal turlar atabiliyor ve buna göre kendilerine özel ziyaret programı oluşturabiliyor. Böylece turistler bölgede geçirdikleri zamanı en iyi şekilde değerlendirerek zaman kazanırken, Kapadokya’nın da turizm ekonomisi canlanıyor.