Başarı Hikayeleri:

Denizli Belediyesi Self Servis Kioskları

TÜİK’in 2012 verilerine göre 950 binden fazla nüfusa sahip olan Denizli, Ege bölgesinde İzmir’den sonraki en büyük şehirlerden biri konumunda… Denizli Belediyesi, bünyesindeki 23 farklı müdürlük, temsilcilik ve birim ile vatandaşlarına en iyi hizmetleri sunmayı hedefliyor. Hizmetlerin vatandaşa en hızlı ve kolay şekilde ulaşabilmesini sağlamak içinse teknolojinin gücünden faydalanmayı tercih ediyor.

Self servis belediye hizmetleri

Yüksek bir çalışan nüfus oranına sahip olan şehirde vatandaşlar, gün içerisinde belediye ile ilgili işlemlerini gerçekleştirmekte güçlük çekiyorlardı. Belediye ödemelerini yapmak, çeşitli konularda bilgi almak veya evrak sorgulayabilmek için uzun zaman harcıyor, mesai saatleri dışında ise bu işlemleri gerçekleştiremiyordu. Ayrıca belediye içerisinde yoğunluklar yaşanıyor ve zaman kayıpları ortaya çıkıyordu. Denizli Belediyesi bu sorunların üstesinden gelmek için kioskların en doğru çözüm olacağına karar verdi ve Kiosk İnnova ile çalışmaya başladı.

Günün her saati kesintisiz hizmet

Denizli Belediyesi, vatandaşlara sunduğu self servis kioskları sayesinde birçok belediye işleminin günün her saati yapılabilmesini sağladı. 2011 yılında SNG model kiosklardan iki tanesini alışveriş merkezleri içerisine yerleştiren Denizli Belediyesi bu kiosklardan duyulan memnuniyet neticesinde, 2012 yılında self servis kiosk sayısını dörde çıkardı. Böylece Kiosk İnnova’nın self servis kioskları; Sümerpark, Forum Çamlık, Teraspark ve Denizli Belediyesi girişlerinde vatandaşın hizmetine girmiş oldu. Belediyelerdeki kuyrukları azaltan ve vatandaşı günlük işlemler için sıra bekleme zahmetinden kurtaran kiosklar, büyük ilgi görmeye devam ediyor.

Yazılım geliştirme Denizli Belediyesi'nden...

Kiosklarda kullanılan yazılım, tamamen Denizli Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından geliştirildi. Bu sayede kiosklar, belediyenin taleplerini tam anlamıyla karşılayan araçlara dönüşmüş oldu.

Abone numarası, belediye sicil numarası, vergi numarası veya T.C. kimlik numarası ile sisteme kolayca giriş yapan vatandaşlar, kredi kartları ile ödemelerini hızla gerçekleştirebiliyor ve bu işlemleri self servis kiosklarından yaptıkları için hiçbir ek ücret ödemiyor. Ayrıca self servis kioskları sayesinde şehirdeki kültür-sanat etkinliklerine dair güncel bilgilerin alınabilmesi ve nöbetçi eczanelerin öğrenilebilmesi gibi pek çok işlem gerçekleştirilebiliyor.

Denizli Belediyesi’nin kioskları neler yapabiliyor?
  • Kredi kartı ile ödeme (su faturası, emlak ve çevre temizlik vergisi, vb.)
  • Evrak takip işlemleri
  • Adres sorgulama
  • Mezarlık bilgi sistemi
  • Nöbetçi eczane bilgileri
  • Otobüs güzergah ve saat bilgileri
  • Kültür-sanat etkinlikleri hakkında bilgiler

Kiosklar sayesinde Denizli Belediyesi’nin merkez veznelerindeki yoğunluk eskiye oranla azaldı. Mesai saatleri dışında, işlemlerini alışveriş merkezleri açık olduğu sürece gerçekleştirebilen vatandaşlar ise belediye işlemleri için artık zaman kaybetmiyor. Denizli Belediyesi’nin vatandaşa daha kolay ve hızlı hizmet sunmak için gerçekleştirdiği bu proje, aynı zamanda vatandaşların zaman bulamadıkları için yapamadıkları ödemeler sonucunda cezalı ödeme yapmalarının da önüne geçmiş oluyor.