İşletmelerin fatura tahsilat ihtiyaçlarına bulut kolaylığı

Günümüzde şirketler iş dünyasının hızla değişen gereksinimlerine uyum sağlamak için bulut hizmetlerinden yararlanıyor.

İşletmelerin fatura tahsilat ihtiyaçlarına bulut kolaylığı

10 Kas 2023

2 dk okuma süresi

Günümüzde şirketler iş dünyasının hızla değişen gereksinimlerine uyum sağlamak için bulut hizmetlerinden yararlanıyor. İnternet üzerindeki uzak sunucuların bir ağ aracılığıyla verileri ve yazılım çözümlerini depolama, işleme ve sunma yeteneğini ifade eden bulut hizmetleri, geleneksel yerleşik altyapıya dayalı BT hizmetlerinden farklı olarak kullanıcılara bulundukları her yerden ilgili hizmetlere ulaşma imkanı sağlıyor. 

Dijitalleşen iş dünyasında fatura tahsilatı her ölçekteki işletme için zaman kaybı ve fazla uğraşa neden oluyor. Şirketlerin altyapılarını yüzlerce farklı kurum ile entegre etmeleri ve bu kurumlardan dijital olarak sorunsuz bir biçimde fatura alabilmeleri gerekiyor. İşletmelerin sistemlerini her bir kurumla entegre etmeye çalışırken herhangi bir hata ya da güvenlik açığının bulunmaması kritik önem taşıyor. Tüm bu sebepler çözüm arayışındaki şirketleri bulut tabanlı fatura tahsilat hizmetlerinin kolaylaştırıcı dünyasına yönlendiriyor. 

Fatura tahsilat çözümlerinde bulut farkı

Şirketlerin gelir yönetimi ve finansal süreçlerini daha etkili ve verimli bir şekilde yönetmelerine yardımcı olan bulut tabanlı fatura tahsilat uygulamaları, finansal süreçlerin optimize edilmesinde ve müşteri ilişkilerinin gelişmesinde önemli rol oynuyor. İşletmeler, bulut tabanlı tahsilat çözümlerini kullanarak iş süreçlerinde ve ticari yolculuklarında pek çok avantaj kazanıyor.

  • Erişim kolaylığı

Bulut tabanlı fatura tahsilat uygulamaları işletmelerin farklı cihaz ve konumlardan müşterilerin fatura bilgilerine erişmelerini mümkün kılıyor. 

  • Otomasyon

Fatura tahsilat çözümleri süreçleri otomatikleştirerek insan hatasını azaltmada büyük rol oynuyor. Faturaların otomatik olarak oluşturulması, gönderilmesi ve tahsilatın takip edilmesi gibi işlemler, bulut tabanlı fatura tahsilat uygulamaları sayesinde kolaylıkla gerçekleşiyor.

  • Zaman ve kaynak tasarrufu

Manuel fatura işlemleri yerine otomatikleştirilmiş işlemler, işletmelere zaman ve kaynak noktasında tasarrufu sağlıyor. Böylece çalışanlar daha stratejik görevlere yönlendirilebiliyor. 

  • İzleme ve analiz

Bulut tabanlı uygulamalar fatura tahsilat süreçlerini izleme ve analiz etmeye olanak tanıyor. İşletmeler, tahsilat süreçlerini izleyerek müşteri davranışlarını analiz ediyor ve finansal performanslarını daha iyi değerlendirebiliyor.

  • İş sürekliliği

Bulut tabanlı sistemler felaket durumlarına karşı da koruma sağlıyor ve şirketlerin verilere her zaman erişilebilmesini garanti ediyor. 

  • Müşteri memnuniyeti

Bulut tabanlı fatura tahsilat çözümlerinden yararlanan şirketler fatura ödemelerinin hızlı ve kolay bir biçimde gerçekleşmesini sağlayarak müşteri deneyimini iyileştiriyor.

  • Maliyet tasarrufu

Fatura tahsilat uygulamaları, basılı fatura gönderme masraflarını azaltıyor. Ayrıca tahsilat süreçlerinin daha etkin hale gelmesi sayesinde nakit akışı da hızlanıyor.

  • Entegrasyon

Fatura tahsilat uygulamaları, tahsilatlarına aracılık yapılan kurumların farklı altyapılarına entegre oldukları için işletmeler bu entegrasyon sürecine yönelik altyapı maliyetini karşılamak zorunda kalmıyor. 

PayFlex KİM sayesinde işletmeler faturalarını tek merkezden tahsil ediyor

İnnova tarafından geliştirilen PayFlex Kurum İşlem Merkezi (PayFlex KİM), yüzlerce farklı kurumun fatura ve ödemelerini tek bir platformdan yönetmeyi mümkün kılıyor. Her biri farklı altyapılara sahip kurumların sistemlerine tamamen entegre olan PayFlex KİM; doğalgaz, elektrik, su, telefon faturaları ile birlikte vergi, SGK ve trafik cezası ödemelerini kolayca gerçekleştirmeyi sağlıyor. Ayrıca fatura sorgulama, fatura iptali, TL yükleme, talimat verme, talimat iptali, talimatlı borç sorgulama, talimatlı borç ödeme ve banka mutabakatı işlemlerine aracılık edilmesine de olanak tanıyan PayFlex KİM, kurum bazında senkron ya da asenkron çalışabiliyor. 

PayFlex KİM’den yararlanmak isteyen şirketlerin yeni bir kurumu tahsilat sistemlerine entegre etmek için kurum kodunu sisteme dahil etmeleri yeterli oluyor. Böylece işletmeler, ilgili kuruma yönelik tahsilat ihtiyaçlarını kolayca gerçekleştirebiliyor. Ek olarak mutabakatlarda ortaya çıkabilecek uyuşmazlıkları da kolayca tespit edebilen PayFlex KİM, tek bir platformda tüm tahsilat süreçlerinin yönetilmesini sağlıyor. 

Hem lisanslama hem de kiralama modeliyle kullanılabilen PayFlex KİM, Türk Telekom’un Türkiye’de ilk kez TIER 3 sertifikası almaya hak kazanan veri merkezi üzerinde çalışıyor. Bulut tabanlı yapısıyla şirketlerin finansal süreçlerinin optimize edilmesinde önemli rol oynayan PayFlex KİM, işletmelere İnnova’nın alanında uzman kadrosuyla 7/24 teknik destek sunuyor.

İlgili Postlar

Kripto para birimleri ve enerji tüketimi: Sürdürülebilirlik çıkmazı

Kripto para birimleri ve enerji tüketimi: Sürdürülebilirlik çıkmazı

12 Eyl 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr