İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Türk Telekom Tümleşik İletişim Sistemleri Birleştirme ve Geliştirme Projesi

Türk Telekom, Türkiye’nin 81 ilindeki toplantıları ve iş ortaklarıyla yaptığı video konferans görüşmelerini esnek bir yapıda kolay kullanılabilir hale getirdi.



Telekomünikasyon sektöründe dünyanın önde gelen firmalarından biri olan Türk Telekom, İnnova ile önemli bir projeye imza attı. 30.06.2016 tarihinde devreye alınan “Tümleşik İletişim Sistemleri Birleştirme ve Geliştirme Projesi” ile tüm şirket personeli tarafından yoğun bir şekilde kullanılan video konferans ve telepresence görüşmelerini çok daha esnek bir yapı altında, merkezi, kolay kullanılan bir şekle dönüştürdü.

Firma Türk Telekom
Çözüm Video Konferans Çözümleri
Sektör Telekomünikasyon

Türk Telekom; Sabit, Genişbant ve Mobil şirketlerindeki farklı altyapıların farklı yönetimlerinden kaynaklanan zorlukları gidermek ve her yerden her cihazdan kolay erişim amacıyla başlatılan bu proje ile Türkiye’nin 81 iline yayılmış lokasyonların birbiriyle kolay ve etkili görüşmesini sağladı.

2015 yılı ortasında başlayan ve hedeflendiği tarihte tüm özellikleriyle devreye alınan Tümleşik İletişim Sistemleri Birleştirme ve Geliştirme Projesi ile ileride yeni yeteneklerle daha da zenginleştirilecek bir altyapıya kavuşulmuş oldu. Bu yapı, Türk Telekom’a hedeflediği verimlilik ve maliyet tasarrufunu da sağladı.

İnnova gibi yetkin bir çözüm sağlayıcı ile gidilen ortaklığın projeye sunduğu katkıların altını çizen Türk Telekom Kullanıcı Çözümleri Müdürü Erdem Bilim, şunları söyledi: “İnnova’yı tercih etmemizde sektördeki birikim ve gerçekleştirdikleri projeler ile alanlarında uzman isimleri bünyesinde barındırmaları önemli rol oynadı. Her projede olduğu gibi bu projede de yetkin insan kaynağı ve teknik yeterlilik araştırması yaptık. İnnova, tüm kriterlerde istediğimiz standartların üzerine çıkmayı başardı.”

Proje, Türk Telekom Kullanıcı Çözümleri Müdürlüğü ile İnnova’nın yetkin ekibi tarafından detaylı bir şekilde planlanırken, on binlerce çalışanın sistemi daha etkin kullanması için gerekli farkındalık uygulamaları da devreye alındı.


Toplantılar arası zaman kaybına son

Günümüzde iş dünyası için önemli bir zaman maliyeti olan toplantılara gidiş ve dönüşte geçen süre video konferans çözümleri ile minimuma indirilebiliyor. Türk Telekom gibi yüzlerce farklı lokasyona sahip kurumlar söz konusu olduğunda bu harcanan süre daha da önemli bir maliyet kalemi haline geliyor.

Gerçekleştirilen proje ile bu maliyeti minimuma indiren Türk Telekom’da çalışanlar artık mobil cihazlarını da kullanarak diledikleri yerden toplantılara katılım gösterebiliyor. Proje öncesindeki, bir video konferans cihazının olduğu odada bulunma zorunluluğunu ortadan kaldıran çalışmayla mobilite kavramı Türk Telekom’un iç iletişim sistemine entegre edilmiş oldu.

Projenin gelecekte yapılabilecek olan geliştirmelerin önünü açan esnek bir yapıya sahip olduğunu belirten Türk Telekom Kullanıcı Çözümleri Kıdemli Uzmanı Onur Temel “Gerçekleştirilen bu proje ile esneklik kazanan sistemimiz günümüzde mobilitenin öneminin artması sebebiyle bu alanda Nesnelerin İnterneti ile zenginleşerek daha kapsamlı bir yapıya dönüşecektir.” dedi.

Video konferans cihazı zorunluluğu ortadan kalktı

Projenin önemli getirilerinden biri de sayıları 34 bini aşan Türk Telekom çalışanının video konferans çözümünden faydalanabilmesi oldu. Bu kapsamda İnnova ekiplerinin desteğiyle Microsoft Lync / Skype for Business ile entegrasyon sağlanırken, çalışanların herhangi bir ildeki Türk Telekom lokasyonundan ya da kafe, havalimanı veya evinden de bağlanabilmesi sağlandı.

Gerçek Tümleşik İletişim çözümü

Proje kapsamında PSTN ve mobil hatlar ile de entegrasyon sağlandı. Bununla birlikte IP telefon, telepresence, mobil ve sabit hat, Ms Lync / Skype for Business arasında kurulan bağlantıyla gerçek bir tümleşik iletişim çözümü devreye alınmış oldu. Böylece çalışanlar katılmaları gereken toplantılara mobil cihazları üzerinden sesli olarak dahil olabildi. Kullanılan teknoloji ve altyapı sayesinde standart mobil görüşmelere oranla çok daha net bir ses kalitesi elde edilmeye başlandı.

81 il, 700 lokasyon, 34 binden fazla çalışan

Önceki sistemde yalnızca video konferans cihazlarının olduğu lokasyonlarda bu iletişim mümkünken, yürütülen çalışmalarla tekilleştirilmiş bir altyapıya sahip olundu. Türk Telekom’un 81 il ve bu illerdeki ilçeleri de kapsayan yaklaşık 700 lokasyonunda kullanılan yeni yapı sayesinde sayısı 34 bini aşan çalışanların tümü bu olanaktan faydalanabilir hale geldi.

Türk Telekom Kurumsal Destek Grup Müdürü Alper Arpacıoğlu bu büyük ölçekli projede İnnova’nın sunduğu artı-değerin önemini vurguladı: “Türk Telekom ile İnnova çalışanları arasında neredeyse hiçbir fark yok. Süreçlerimizi iyi biliyor olmaları ve geçmişte farklı birimlere çok sayıda proje yapmaları sayesinde güçlü bir sinerjiyle projeyi zamanında ve sorunsuz bir şekilde devreye almayı başardık.”

Önemli bir viraj; Video Konferans-TEYSİS entegrasyonu

Tümleşik İletişim Sistemleri Altyapısı Tekilleştirme ve Son Kullanıcı Deneyimi Geliştirme Projesi, aynı zamanda Türk Telekom’un mevcut şirket içi uygulamalarıyla da entegre edildi. Bu kapsamda, geliştirilme çalışmaları da İnnova tarafından yürütülen TEYSİS uygulamasıyla yenilenen video konferans sistemi birbiriyle eşleştirildi. Bu sayede fiziksel odaların yanısıra odada bulunan cihazlar da rezerv edilerek, toplantı saati geldiğinde cihazlar üzerinden tek dokunuş ile toplantının başlatılması sağlandı. Sistem üzerinden gönderilen otomatik ajanda kaydı ve e-posta ile toplantıya katılım için gerekli tüm alternatif yöntemler ve yönlendirmeler kullanıcılar ile paylaşılır hale geldi.

Tek numara, çok hizmet

Video konferans çözümlerinin kullanımını kısmen zorlaştıran konular da yürütülen projeyle giderildi. “Tek Numara” adı verilen bu çözüm sayesinde katılımcıların hangi lokasyondan hangi cihazdan hangi yolla bağlandığı önemsiz bir detay haline geldi. Toplantı katılımcıları, toplantı saatinde bulundukları yer ve cihazdan bağımsız olarak kolayca toplantılara dahil olmaya başladı.

Güvenlik standartları yükseltildi

Projenin olumlu etkileri arasında “Tek Numara” uygulamasının da desteğiyle ek güvenlik sağlandı. Proje öncesinde, bir önceki toplantının numaralarının ekranda kalması durumunda katılımcılar istemeden davet edilmedikleri bir toplantıya dahil olabiliyorken, TEYSİS entegrasyonu ve getirilen tek numara ve ek pin sayesinde bu durum ortadan kaldırılmış oldu.

Üst yönetim için etkin kullanılabilirlik ve süreklilik

İnnova’nın, Türk Telekom içindeki farklı birim ve çözümlere yönelik olarak özelleştirdiği Tümleşik İletişim Sistemleri Birleştirme ve Geliştirme Projesi, çözümü en fazla kullanan kesim olan üst düzey yöneticilere de pek çok kolaylık sağladı. Yoğun gündemleri nedeniyle toplantı saatlerini değiştirme olanağı bulunmayan üst düzey yöneticiler tam yedekli, kesintiye izin vermeyen sistem sayesinde teknik sorunlarla karşılaşmadan görüşmelerini gerçekleştirebilir hale geldi.

Son Güncelleme Tarihi: Haziran 2017