İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Türk Telekom Ortak Mağaza Projesi

Türk Telekom, markalarını birleştirme stratejisi doğrultusunda, müşterilerine tek noktadan hizmet vermek üzere mağazalarını İnnova desteğiyle yeniledi.



Türk Telekom’un markalarını birleştirme stratejisi ile birlikte müşterilerine tek noktadan hizmet vermek üzere mağazalarını yenilemeye karar vermesiyle başlayan proje kapsamında mağazalar yeniden tasarlandı ve dinamik içeriklerle desteklenmiş teknolojilere de yer verildi.

Mağazalarda, tek marka vurgusunun çekici içeriklerle aktarımı, müşterilerin güncel ürün ve kampanyalar hakkında dijital ekranları aracılığı ile bilgilendirilmesi, teknolojik bir imajın yansıtılması amaçlandı.

Firma Türk Telekom
Çözüm Digital Signage
Sektör Telekomünikasyon

Kurulan ekranlarda yer alan içeriklerin tek bir merkezden esnek olarak güncellenebilmesi, ekranların yayın içeriği ve donanım olarak yönetilebilmesi ihtiyacın en temel noktası oldu ve başarıyla hayata geçirildi.

2014 yılının ortasında pilot mağazalar ile başlatılan proje daha sonra 2015 yılının başından itibaren yaygınlaştırma süreci ile devam etti. 2015 yılı içinde yaklaşık 800 mağazada 4500 ekranın devreye alındığı proje, tüm mağazaları kapsayacak şekilde devam edecek.

Projede, LG marka ekranlar kullanıldı. LG, aynı zamanda sağlamış olduğu ekranlara ilişkin Web-OS yazılım kütüphanesini İnnova’ya açarak SoC (System on Chip) teknolojisine sahip yeni nesil ekranlarda merkezi yayın yapılmasını sağlayan uygulamanın geliştirilmesini destekledi. Yeni nesil ekranlarda merkezi yayın yönetimi yapılmasını sağlayan DS Suit uygulaması, Kiosk İnnova bünyesinde geliştirildi.

Digital Signage’da Kiosk İnnova

Proje geneline bakıldığında TT’nin mağazalarını yeniden yapılandırdığı süreçte, Kiosk İnnova uçtan uca bir Digital Signage çözümü sundu. Doğrudan ağ bağlantısı üzerinden içerik alabilen, SoC (System on Chip) teknolojisine sahip ekranların Türkiye’de en yaygın ve en yüksek sayıda kullanıldığı bir merkezi yayın yönetim yapısı da bu projeyle birlikte oluşturulmuş oldu.

Her bir mağazada, bir tanesi dokunmatik olmak üzere ortalama 6 adet ekran kullanıldı. Mağaza içlerinde yer alan ekranların yanı sıra, mağaza vitrinlerinde de dışarıya dönük parlak ekranlar konumlandırıldı. AVM içi mağazaların vitrinlerinde 700nit parlaklıkta ekranlar kullanılırken, cadde üzerindeki mağazalarda 2500nit parlaklıkta ekranlar kullanıldı. Projede PC kullanılmadığı için ciddi maliyet ve operasyonel avantajı da sağlandı.

Türk Telekom’un yeni SoC tabanlı Digital Signage ağı ile tam 4500 ekranın içerik yönetimi tek noktadan yapılıyor…

Ayrıca bu ekranlarda içerik olarak Türk Telekom’un rekabetçi ve avantajlı tarife ve kampanyalarına yer verildi. Bir de dokunmatik ekranlar ile müşterilere ürün ve hizmetleri mağaza içinde inceleme ve karşılaştırma olanağı sağlanarak deneyim yaşatıldı.

Projede kullanılan tüm donanımların tedarik ve Türkiye çapına dağıtımı İnnova tarafında yapıldı. Mağazalarda ekranların monte edilmesi ve merkezi yayın uygulaması üzerinden devreye alınması ile SoC (System on Chip) teknolojisine sahip ekranların kullanımına uygun olarak, LG Web-OS platformuna özel yazılım geliştirmesi de yine İnnova ekibi tarafından hayata geçirildi. Proje kapsamında problemli uçların tespit edilerek gerekli müdahalelerin yapılması, uzaktan müdahale ile çözülemeyen problemler için yerinde destek hizmetinin verilmesi sürecinde de İnnova uzmanlığından ve İnnova’nın Türkiye çapında yaygın servis ağından yararlanıldı.


Türk Telekom Ortak Mağaza

Proje kapsamında yenilenen Türk Telekom mağazaları şık ve en son teknolojinin kullanıldığı, dinamik içeriklerin yayınlandığı bir ortam haline dönüştü. Parlak vitrin ekranları ile müşterileri mağaza içine davet etme imkânı sağlandı. Ayrıca anlık ve ekran bazlı olarak güncellenebilen içerikler ile mağazalarda ziyaretçilere güncel ürün ve kampanya bilgilerini aktarma imkânı da sağlanmış oldu. Ekranlar üzerinden sunulan ürün ve kampanya bilgileri gibi pazarlama içeriklerinin statik poster yerine merkezi yayın uygulaması ile canlı video formatında dikkat çekici bir yapıda bu ekranlarda aynı anda ve çok hızlı yayınlanabilmesi de projenin sağladığı önemli avantajlardan biri oldu.

Sahadaki dev ekip

Projede; Kiosk Yazılım Geliştirme, Digital Signage İçerik Yönetimi, Digital Signage Uç Yönetim ve İzleme, Saha Kurulum ve Destek, Proje Yönetimi birimleri görev alırken projenin değişik safhalarında toplam 30 kişilik bir ekip emek harcadı. Bilgisayarsız ekran teknolojisine uygun Merkezi Yayın Yönetim Yazılımı bu proje ile birlikte İnnova bünyesinde geliştirildi ve çok hızlı büyüyen bir yapıda uygulamanın da sorunsuz çalışması, talep edilen içerik gösterim ve raporlama-izleme fonksiyonlarını gerçekleştirecek şekilde geliştirilmesi de dikkatli ve yoğun bir çalışma süreci sonunda sağlandı. Son olarak Türk Telekom bu proje ile piyasada yaşanan yoğun rekabette, imajını güçlendirmiş oldu. Aynı zamanda, müşteriye anında ulaşabilen ve tek noktadan yönetilen Türkiye’nin SoC teknolojisinin kullanıldığı en geniş DS ağına sahip oldu.


Türk Telekom Hakkında

Türk Telekom, 175 yıllık köklü geçmişiyle Türkiye’nin en büyük entegre telekomünikasyon şirketi olarak, mobil, sabit ses ve genişbant ile TV hizmetlerini tek noktadan sunuyor. Ürün ve hizmetlerini, “Bireysel” ve “Kurumsal” iş birimleri altında müşteri odaklı bir yaklaşımla yeniden yapılandıran şirket, Türkiye’nin dört bir yanına uzanan geniş hizmet ağının yanı sıra mobil, sabit ses, genişbant ve TV hizmetleri kapsamında zengin ürün çeşitliliğine sahip.

Ayrıca grup şirketleri İnnova ile IT Danışmanlığı, Argela ile IT ürün ve yazılım hizmetleri, AssisTT ile çağrı merkezi hizmeti, Sebit ile eğitim içerikleri, TT International ile toptan veri ve kapasite hizmetleri sunuyor. Türkiye’yi yeni teknolojilerle buluşturma ve bilgi toplumuna dönüşüm sürecini hızlandırma vizyonuyla 81 ilde 34 binin üzerinde çalışanıyla hizmetlerini de sürdürüyor.

Müşterilerin hızla değişen iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına en güçlü ve en doğru şekilde cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında “müşteri odaklı” ve entegre bir yapıya geçen Türk Telekom; Türk Telekom, Avea ve TTNET kapsamındaki ürün ve hizmetleri tek çatı altında topladı. Ocak 2016 itibariyle ise Türk Telekom markasıyla yoluna devam ediyor.

Son Güncelleme Tarihi: Temmuz 2016