İnnova'nın self servis cihaz pazarındaki lider markası Kiosk İnnova'nın web sitesine yönlendiriliyorsunuz...

www.kioskinnova.com

Türk Hava Yolları
Dijital Kabin Yönetim Sistemi

THY, kabin içi operasyonlarını dijital ortama İnnova desteğiyle taşıdı.

Uçuş öncesi, sırası ve sonrası tüm işlemler artık iPad’ler üzerinden gerçekleştiriliyor.

TTNET LiveSmart (Smart Home) Projesi

Türkiye’nin en değerli markalarından biri olan ve uluslararası arenada güçlü pozisyonuyla dikkat çeken Türk Hava Yolları (THY), bünyesinde fark yaratan dijital dönüşümlerden birini İnnova’nın desteğiyle gerçekleştirdi.

Star Alliance üyesi olan ve son üç yıldır Avrupa’nın en iyi havayolu şirketi seçilen THY, kabin içi operasyonlarda verimi arttırıp hizmet kalitesini bir adım daha ileriye taşımak üzere başlattığı proje ile İnnova’nın uçtan uca çözüm sağladığı Dijital Kabin Yönetim Sistemi’ni hayata geçirdi.

Firma Türk Hava Yolları
Çözüm Sistem Entegrasyonu
Sektör Üretim&Hizmet

Kabin içinde hizmet kalitesini artırmayı sağlayan bu proje sayesinde uçucu personel zamandan tasarruf ederken, THY de, merkezdeki raporlama işlemlerinde gerçek veriyi zamanında değerlendirme fırsatını yakaladı.

Tüm bunların ötesinde THY bu sistem ile ayda yaklaşık 1 ton kağıt tasarrufu sağlayarak ekolojik bir projeye de imza atmış oldu.


THY'nin dijital kabin yönetim sistemi, İnnova’nın geliştirdiği güçlü sistem altyapısı ile hayata geçirildi.

Bugüne kadar kabin amirleri tarafından uçuş öncesinde, uçuş sırasında ve uçuş sonrasında tutulan tüm kritik uçuş emirleri, kabin içi bulgular, sonuçlar, kayıtlar ve doldurulan formlar merkeze gönderilerek manuel olarak, tek tek sisteme giriliyordu. Ayrıca yolcu işlemleri de sayfalar süren yolcu manifestoları ile takip ediliyordu.

Kayıtların kağıt ortamda tutulması, gerekli durumlarda müdahale edilmesini geciktiriyor, anlık güncellemeleri ve merkezi takibi zorlaştırıyordu. Ayrıca uçağa alınacak su miktarının belirlenmesinden, arızaların merkeze bildirilmesine kadar pek çok işlem manuel olarak gerçekleştirildiğinden, işlemlerin başlatılmasında zaman kaybediliyordu. Tüm bu işlemlerin tek noktadan gerçekleştirilebileceği bir platform bulunmuyordu.

10 bin metrede dijital dönüşüm


Projenin başarıyla sonuçlanmasıyla birlikte 4.000’den fazla kabin amiri; Merkeze bildirilmesi gereken tüm operasyonel işlemleri ve yolcu işlemlerini, kabin içi ihtiyaçların tedarik edilmesini ve hâttâ uçucu ekibin iş ve izin planlarını bile İnnova’nın temin ettiği tablet bilgisayarlar (iPad’ler) üzerinden gerçekleştirmeye başladı. Bugüne kadar kağıt üzerinde gerçekleştirilen tüm işlemler, A’dan Z’ye dijital ortama taşındığından, kabin içerisinde elde edilen verinin THY sistemlerinden izlenişi anlık olarak gerçekleşmeye başladı.

THY ve İnnova proje ekipleri bir arada…

Altyapı ve mobil uygulamalar

Kabin yönetim sisteminin tamamı, İnnova’nın geliştirdiği güçlü sistem altyapısı ile sağlandı. Sistemin öne çıkan yeteneklerinden biri de, havacılık sektöründe farklı üreticiler tarafından geliştirilmiş uygulamaların Dijital Kabin Yönetimi Sistemi’nden gerçek zamanlı beslenerek çalışıyor olması... THY’nin ihtiyaçlarına göre geliştirilen uygulama sayesinde, dijital belgelerin tamamını görüntülemek, bu belgeleri diğer birimlerle paylaşmak ve detaylı raporlar almak mümkün hale geldi.

Yolcu işlemlerinde PAX ekranları


DCMS hayata geçmeden önce THY’de yolcu işlemleri, sayfalar süren yolcu manifestoları ile takip ediliyordu. Kabin içi tüm yolcu işlemlerini PAX ekranlarına taşıyan THY’nin kabin amirleri artık sadece iPad’e birkaç dokunuşla;

  • VIP yolcuları,

  • CIP yolcuları,

  • Özel yemek talebi olanları,

  • Bağlantılı uçuşu olanları,

  • Doğum günü olanları,

  • Çocuk yolcuları,

  • Pas yolcularını,

  • Doktorları,

  • Özel durumu olanları vb. görüntüleyebiliyor ve yolcu işlemlerini hızlı ve eksiksiz şekilde tamamlayabiliyor. Bu sayede özellikle, uçuş öncesinde çok değerli olan zaman en verimli şekilde kullanılmış oluyor.

İnnova’dan anahtar teslim çözüm

Uçucu personelin kullanacağı tabletlerin tüm kurulum ve konfigürasyon işlemleri İnnova tarafından gerçekleştirildi. Yine İnnova tarafından hayata geçirilen merkez yazılım, söz konusu mobil cihazlara bağlandı. Uçucu personele dağıtılan tüm tabletler üzerindeki yazılım ve aksesuar, THY’nin kurumsal kimliğini yansıtacak şekilde tasarlandı.

İnnova, Apple’ın Türkiye’deki Authorised Systems Integrator kategorisinde iş ortağıdır.

4.000 iPad’de AVEA 3G


Türkiye'nin en genç ve yenilikçi mobil iletişim operatörü AVEA, Türk Hava Yolları DCMS projesine hayati katkı sağlayan çözüm ortağı oldu. THY uçuşlarının gerçekleştirildiği 250’den fazla noktada kullanılan 4.000’in üzerinde iPad’in 3G iletişimleri AVEA tarafından sağlanıyor. AVEA, DCMS’nin 3G veri iletişiminin kesintisiz şekilde sağlanabilmesi için, anlaşmalı olduğu yurt içi ve yurtdışı operatörler üzerinden roaming hizmet kalitesini 7/24 üst seviyede tutmak için çalışıyor.


Uçuş öncesi işlemler kısaldı


Kağıda basılı yolcu manifestolarının anlık olarak güncellenmesi oldukça zordu. Anlık değişimlerin kağıtlara not olarak eklenmesi gerekiyordu ve bunların merkezle paylaşılmasında güçlük çekiliyordu. Ayrıca uçuş öncesinde sayfalar süren listeleri gözden geçirmek ve bu listelerde aranan bilgiye ulaşmak ciddi vakit kaybına neden oluyordu. 

İnnova tarafından tamamen yolcu işlemlerine yönelik olarak geliştirilen mobil uygulama sayesinde yolcu manifestoları artık tamamen iPad’ler üzerine aktarıldı. Anlık değişiklikler sisteme hemen girilebiliyor ve listelerin kontrolü kolay ve hızlı şekilde gerçekleştirilebiliyor. Diğer taraftan gelişmiş sorgu ekranları sayesinde aranan her bilgiye sadece saniyeler içinde ulaşılabiliyor.

İş verimliliğinde ve hizmet kalitesinde artış

Çevreci bir kabin yönetim sistemi dönemine geçiş yapan THY, kabin içerisindeki verinin tablet bilgisayarlar üzerinden sisteme çok daha hızlı girilebilmesini sağlıyor. Bu hız, uçucu personelin arka planda yürüttüğü operasyonel işlerin yükünü azaltırken, yolculara sunulan hizmetin kalitesinin artmasını sağlıyor. Diğer taraftan veri ve form kaybı, sisteme girişlerde gecikme gibi sorunların önüne geçen yeni kabin yönetim sistemi, THY merkezine daha sağlıklı veri akışını mümkün hale getiriyor.





HEDEF

  • THY’de kağıt üzerinde gerçekleştirilen tüm kabin içi işlemleri dijital ortama taşımak.

  • Uçucu personelin operasyonel yüklerini hafifletmek.

  • Uçuş öncesinde, sırasında ve sonrasında zamanı en etkin şekilde kullanmak.

  • Merkezi takip ve raporlama olanaklarını sağlamak.

ÇÖZÜM

  • Sistem Entegrasyonu

  • Mobil Uygulama Geliştirme

  • Veri İletişimi Altyapısı (AVEA)

SONUÇ

  • THY’deki tüm kabin içi işlemler dijital ortama taşındı.

  • 4.000’in üzerinde iPad kullanıma alındı.

  • Her ay ortalama 1 ton kağıt tasarrufu sağlandı.

  • Kabin içi kontrol, kayıt ve bildirim işlemlerinde zaman kaybı azaldı.

  • THY’nin mevcut uygulamaları DCMS ile entegre edildi.

Son Güncelleme Tarihi: Nisan 2015