Başarı Hikayeleri:

Multimedya Ankesörlü Telefon

Genel Bakış

Türk Telekom, dünyanın en büyük telekom operatörlerinden biri konumunda. 2010 yılında açıklanan rakamlara göre Türk Telekom Grubu’nun 17 milyon PSTN, 6,7 milyon ADSL hattı (toptan) ve 11,6 milyon GSM abonesi bulunuyor. Hem sabit hat, hem mobil telefon, veri ve internet servislerini bir arada sunan dünyadaki tek şirket konumundaki Türk Telekom’un ayrıca tüm ülkeye yayılmış 85 binden fazla ankesörlü telefonu bulunuyor.

Mevcut durum

Türk Telekom’un sahada bulunan yaklaşık 85.000 adet ankesörlü telefonu, teknoloji olarak eski, beklentileri karşılamayan bir imaj uyandırmaktaydı. Türk Telekom ankesörlü telefon sistemlerinde bir yenilik yapmaya karar verdi ve projede ankesörlü telefonları yeni nesil sistemlerle değiştirmek için ülkenin en yenilikçi kiosklarını sunan Kiosk İnnova’yı iş ortağı ve ürün sağlayıcısı olarak seçti.

Kiosk İnnova çözümü

Proje üzerindeki Ar-Ge çalışması yaklaşık bir yıl sürdü. Sistemde dokunmatik ekran, anında erişim sağlayan fonksiyonel kısa yol tuşları, Q klavye, EMV L2 onaylı kredi kartı okuyucu ve pinpad ile USB girişi gibi bileşenlere yer verildi. Kredi kartı kullanarak arama yapmak isteyenlere makbuz verebilmek için termal yazıcı kullanıldı. Ayrıca kullanıcılara, internetten indirdikleri dosyaları ve görüntüledikleri e-postaları almak ve saklayabilmek için kendi hafıza ünitelerini USB bağlantısı üzerinden kullanma imkânı tanındı. Multimedya özelliklere sahip olan kioskların diğer yazılımsal fonksiyonları Türk Telekom’un mevcut altyapısıyla entegre olacak şekilde üretildi. Örneğin, sokaktaki bir TT Nokta’dan evde kullanılan Videofon’lara doğru yapılan görüntülü görüşmelerin ücretlendirilmesi, bu ücretlerin gerekirse doğrudan abonenin ev telefonu faturasına yansıtılabilmesi gibi finansal işlemler için gerekli olan altyapı da Kiosk İnnova’nın yazılım ekibi tarafından hazırlandı. Tüm bu sistemi yöneten merkezi yönetim sisteminin temini, kurulumu, tüm yönetim, izleme ve raporlama yazılımları da Kiosk İnnova’nın proje ekibi tarafından hazırlanarak devreye alındı.

Sonuç

Kiosk İnnova ekibi, yeni nesil ankesörlü telefonların endüstriyel tasarımlarından üretim aşamalarına kadar tüm süreçlerini kendi kaynaklarıyla titizlikle yerine getirdi. Tüm ankesörlü telefonlar, Kiosk İnnova’nın kendi tesislerinde üretildi. Donanımların yanı sıra, kiosklar içerisinde çalışacak olan yazılım ve yönetim uygulamaları da Kiosk İnnova tarafından geliştirildi. Ayrıca tüm bu sistemler Türk Telekom’un var olan altyapısı ile entegre olacak şekilde üretildi. Kullanıcılar, bu yeni nesil ankesörlü telefon sistemleri sayesinde; görüntülü görüşme, internet erişimi, e-posta, anında fotoğraf, video, mesajlaşma (SMS) ve trafik/yol/hava durumu görme gibi yenilikçi uygulamalara kavuştu. Her bir ankesörlü telefon aynı zamanda Wi-Fi üzerinden internet erişimi sağlanması için bir erişim noktası olarak kullanılıyor.