Başarı Hikayeleri:

Odeabank Şubeleri Artık Birer
Teknoloji Üssü

Merkezi Lübnan'da bulunan ve 11 farklı ülkede faaliyet gösteren bölgesel grup Bank Audi’nin Türkiye’deki iştiraki olan Odeabank, 2012 Ekim ayında resmi faaliyetlerine başlamış genç bir bankadır. Bankanın ana hissedarı Bank Audi, kurumsal, ticari, bireysel, yatırım ve özel bankacılık da dahil olmak üzere bankacılığın tüm birimlerinde faaliyet gösteriyor. 2012 Aralık sonu itibariyle konsolide aktifleri 31.3 milyar dolar olarak gerçekleşen Bank Audi, Lübnan'ın en büyük bankası olmasının yanı sıra bölgede faaliyet gösteren en büyük 20 banka arasında yer alıyor. Genç ve dinamik Odeabank ise Türkiye’de hızla büyüyerek şube sayısını artırmayı ve müşterilerine son teknolojiyle hizmet vermeyi hedefliyor.

Türkiye’de sayısı hızla artan şubelerini son teknolojiyle donatan Odeabank, müşterilerini yeni nesil bankacılık dünyasına davet ediyor. Kiosk İnnova’nın dokunmatik ekran, kiosk ve Digital Signage çözümlerinin aktif olarak kullanıldığı tüm şubelerde müşteriler, bankanın ürün ve hizmetlerini yakından tanıyor, bankacılık uygulamalarına self-servis cihazlar üzerinden kolayca erişiyor.

Müşterilerine 24 saat kesintisiz hizmet sunabilmek ve şubelerini teknolojik anlamda en ileri seviyeye ulaştırmak amacıyla Odeabank tarafından 2012 Ağustos ayında başlatılan proje kapsamında bankanın tüm şubelerine dokunmatik bilgi ekranları, bankacılık kioskları ve her biri konumuna göre farklı amaçlara hizmet eden Digital Signage ürünleri yerleştirildi. Sadece donanım değil, içerik yönetim hizmetleriyle tüm bu ürünleri uçtan uca çözümlere dönüştüren Kiosk İnnova ile Odeabank, şubelerindeki müşteri deneyimini artırmak konusunda önemli bir adım attı.

Canlı bir banka şubesi…

Odeabank şubeleri için Kiosk İnnova tarafından gerçekleştirilen projede donanım ve yazılım tarafında güçlü bileşenler içeren uçtan uca bir çözüm hayata geçirildi. Donanım tarafında öncelikle çok sayıda
ekran, bankanın tüm şubelerine yerleştirildi. Bu ekranların önemli bir kısmı şube içerisinde müşterilerin banka ürün ve hizmetlerinden haberdar olmalarını sağlarken, bazı ekranlar ise dokunmatik özellikleriyle şubenin vitrinlerini interaktif uygulamalarla renklendirdi.

Dokunmatik ekranlarda bulunan kredi simülasyonu sayesinde müşteriler mesai saatleri dışında bile krediler konusunda detaylı bilgi alabiliyor, farklı türlerdeki krediler için aylık ödeme tutarı, toplam maliyet gibi hesaplamaları kolayca yapabiliyor.



Dijital bankacılık

Bankaların görünür bir yere asmak zorunda olduğu çok sayıda evrak Odeabank için sorun değil. Hiçbir bankada bugüne kadar denenmemiş yenilikçi bir uygulama olan ‘Zorunlu Evrak Ekranı’, Odeabank şubelerini çok daha yenilikçi bir hale getiriyor. Diğer taraftan bankanın sıramatik sistemi ile yapılan entegrasyon sayesinde, Digital Signage ekranlarında müşteriler, sıraları geldiğinde yönelmeleri gereken gişe bilgisini görebiliyor. Şubeler zamanla aşınan panolardan, LED gişe göstergelerinden bir adım daha öteye giderek, modernleşiyor.

Kiosk İnnova çözümleriyle Odeabank’ta zaman kaybı yok, daha fazla bankacılık var.

Ekonomi haberlerini yakından takip edin

Haber kanalı CNBC-e ile yapılan entegrasyon çalışması sayesinde güncel haberler ve ekonomi bilgileri ekranlara yansıyor. Yine bu ekranlar Odeabank’ın kapalı devre yayınlarının gösterimi için de kullanılıyor. Ürün ve hizmet tanıtımları, reklamlar, duyurular ve bilgilendirmeler tek merkezden kolayca yönetiliyor. Banka broşürleri gibi dokümanlar da yine sayısal ortamda müşterilere ulaşıyor ve interaktif kullanım olanakları artıyor.

Sanal şubeler hizmetinizde…

Bankacılık uygulamalarında self-servis dönemini başlatan Odeabank’ın şubelerine yerleştirilen kiosklar, müşterilerin zaman kaybetmeden bankacılık işlemlerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmayı hedefliyor. Üzerlerinde kredi simülasyonu bulunan çok sayıda
kiosk, web tarafındaki tüm internet bankacılığı işlevlerini şube içerisine taşıyor.

Yüz yüze müşteri hizmetleri

Kredi işlemlerinin yanı sıra müşteriler, bankanın çağrı merkeziyle doğrudan iletişim kurarak görüntülü görüşme yapabiliyor. Bu da müşteri taleplerinin ve sorunlarının daha rahat anlaşılmasını sağlayarak daha kolay yanıt verilebilmesine olanak sağlıyor.

‘Dokunmatik’ bankacılık

Görsel zenginliği ve multi-touch dokunma kabiliyetini bir araya getiren dokunmatik masalar, Kiosk İnnova tarafından Odeabank’a sunulan bir başka yenilik… Dokunmatik masa, 40 inç (101,6 cm) büyüklüğündeki ekranı ile banka müşterilerine en iyi dokunmatik ve görsel deneyimi yaşatmayı hedefliyor. Kiosk İnnova tarafından sunulan bu çözüm, Odeabank müşterilerinin bekleme sırasında iyi vakit geçirmelerini sağlıyor. Ayrıca şubelerdeki diğer dokunmatik ekranlar gibi kredi simülasyonu, CNBC-e haberlerinin yayınlanması gibi tüm işlevleri yerine getiriyor.

iPad uygulaması İnnova’dan…

İnnova’nın self servis çözümler konusundaki lider markası Kiosk İnnova, bu projesinde uygulama geliştirme hizmetleri tarafında önemli çalışmalar gerçekleştirdi. Kredi simülasyonu yapabilen iPad uygulaması
sayesinde, Odeabank tarafından sağlanan iPad’ler üzerinde müşteriler tüm kredi işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyor. Müşteriler, bu sayede bekleme sırasında yerlerinden bile kalkmadan kredi hesaplamalarını yapabiliyor.

Entegrasyon ve tasarım önemli

Kiosk İnnova’nın projedeki diğer bir katma değeri, yazılım tarafındaki entegrasyon çalışmaları ve Odeabank’ın kurumsal kimliğine uygun olarak tasarladığı arayüzler… Bunun yanında çeşitli animasyonlar, dijital posterler ve şablonlar da Kiosk İnnova tarafından hazırlandı. Kullanıcı deneyimine odaklanan bu uçtan uca bankacılık çözümünde Kiosk İnnova teknolojiyi yaratıcılık gücüyle harmanladı.

Proje detayları

Odeabank’ın şubelerini baştan sona teknoloji üssüne dönüştüren bu projede Kiosk İnnova ekibinin yanı sıra İnnova’nın iş çözümleri ekibi aktif görev aldı. Donanım tedarik, bakım, kurulum ve entegrasyon konularında çalışan yaklaşık 20 kişilik ekip, 2,5 ay gibi kısa bir süre içerisinde 5 şubede; çok sayıda ekranın, kioskların ve dokunmatik masaların montajını gerçekleştirdi. 2012 Ekim ayı içerisinde canlı ortama geçişi sağlanan projede özellikle banka altyapıları ve diğer uygulamalara entegrasyonlar başarıyla tamamlandı. Önümüzdeki dönemde şubelerdeki ekran sayısının 100’e, kiosk sayısının ise 36’ya ulaşması hedefleniyor.